خبرگزاری شبستان کارآمدی فضاهای مومنانه مسجدی و هیئتی را برای مردم تبیین کند

آیت الله عابدینی گفت: اگر می خواهیم کارآمدی و تأثیرگذاری فضاهای مومنانه مسجدی و هیئتی را متوجه شویم، خوب است خبرگزاری شبستان نسبت به تبیین موضوع اقدام کند.

آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: وقتی قید دینی در کنار رسانه قرار می گیرد، رسالت و مسئولیت این مجموعه را صدچندان می کند و در واقع چنین رسانه ای باید مطالبات دینی را مدنظر قرار دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ما وقتی در جامعه صحبت از دین می کنیم، منظور دین اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و رسانه ای که در جامعه دینی و قرآنی مسئولیت دارد، باید مطالباتی را که خداوند متعال در آیه های قرآن کریم مطرح فرموده است، دنبال کند و مسائلی که خداوند سبحان مهم دیده را مهم بداند و از مسائلی که قرآن و دین حاشیه و مضر دانسته است، بگذرد.

 

وی عنوان کرد: در جامعه دینی و جامعه پیروان مکتب اهل بیت (ع)، باید نام و نشان امیرالمومنین (ع)، سبک زندگی حضرت زهرا (س)، سبک زندگی امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، قیام و نهضت عاشورا و معارفی که اهل بیت (ع) اصرار داشتند در زندگی ما جاری و ساری کنند، نشان داده شود و اهتمام رسانه دینی می تواند در اینگونه مسائل باشد.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: بسیاری کلمه دین را به کار می برند به طوری که فرقه ضاله هم ممکن است بگوید دین و فرقه های ضاله گمراه آمریکایی ممکن است به گونه ای وانمود کنند که دنبال دین هستند اما دین ما با شاخص های انقلاب اسلامی، از آنها جدا می شود.

 

وی توضیح داد: ما وقتی می گوییم دین یعنی مسیری که منتهی به ظهور منجی عالم بشریت شود، یعنی جامعه ای که ولایت خدا، اهل بیت عصمت و طهارت و در عصر غیبت، ولایت فقیه را ارکان آن به حساب می آورد و اگر بخواهیم نمونه ای از متدینان نام ببریم سراغ امثال شهید سلیمانی ها می رویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در دین گرایی اظهار کرد: اگر در گذشته دین گریزی وجود داشت به برکت انقلاب اسلامی دین در دنیا، عزت و اقتدار یافت و جاذبه های آن افزایش یافت و امروزه شاهد دین گرایی هستیم و در واقع عصر ما، عصر دین گرایی است.

 

وی تأکید کرد: با توجه به این امر دشمنان بسیج شدند تا در مقابل دین قرار گیرند چراکه دین برای دشمنان مخاطره انگیز شده و در واقع دین عزم خود را جزم کرده جهان را به عدالت، انسانیت و خوبی ها دعوت کند، در برابر ظلم، ستم و بیداد بایستد و بشارت ظهور منجی عالم بشریت را می دهد و همین امر سبب شده آنها در برابر دین موضع گیری کنند.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: آنها که در برابر دین موضع گیری می کنند مستکبرانی هستند که موقعیت استکباری، ظلم و جنایت و زیاده خواهی آنها به واسطه دین به خطر افتاده است.

 

وی در ادامه در خصوص فعالیت خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه دینی اظهار کرد: بنده نگاه اجمالی به خبرگزاری شبستان داشتم و این خبرگزاری را با دغدغه دینی دیدم، البته وقتی اسم این خبرگزاری به زبان می آید، ذهن مخاطب به سمت فضاهای دینی، مذهبی و سنتی می رود که شاخص ترین آن فضای مسجد است و انتظار است خبرگزاری شبستان اگر قرار است به عنوان خبرگزاری مساجد مطرح باشد مخاطب را از این حیث قانع و راضی کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد : امروز اگر بخواهیم حال و هوای هر مسجدی را در شهرهای مختلف کشور و دیگر کشورها را متوجه باشیم، خبرگزاری شبستان باید منعکس کننده آن باشد و انتظار است خبرهای مهم و شاخص این حوزه را در این خبرگزاری ببینیم.

 

وی بیان کرد: اگر می خواهیم کارآمدی و تأثیرگذاری فضاهای مومنانه مسجدی و هیئتی را متوجه شویم، خوب است خبرگزاری در این زمینه ها با مصاحبه و پیگیری کارشناسان نسبت به تبیین موضوع اقدام کند.

 

آیت الله عابدینی افزود: خبرگزاری شبستان باید روی مسائلی با خاستگاه مسجدی تمرکز کند و این امر هویت مسجدی، هویت دینی و رسالت ایمانی با طعم انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی را به وجود می آورد که این هویت ارزشمند است.

 

وی در خصوص حمایت دولت از رسانه های دینی اظهار کرد: دولت ها سلایق و ذائقه هایشان همواره یک شکل نیست و ما علاقمند هستیم که دولتی ها حمایت جدی از نگاه های ناب دینی داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: انتظار است کسانی که سمت های دولتی دارند، آنقدر دین برایشان اصالت داشته باشد که در هر وضعیتی، نگاه جدی، محکم و ماندگاری نسبت به دین داشته و حتی اگر به ضررشان هم باشد، حامی دین باشند.

 

وی در ادامه در خصوص رسالت خبرنگاران اظهار کرد: کسانی که در عرصه رسانه فعالیت می کنند، تصور کنند اگر مأموریت رسانه ای به شهید سلیمانی سپرده می شد چه اقداماتی انجام می داد و چه فعالیت هایی داشت به طوری که مشاهده کردیم رسالت مستشاری و حمایت از مقاومت اسلامی به ایشان سپرده شد و  شهید سلیمانی به خوبی ایفای نقش کردند.

 

آیت الله عابدینی ادامه داد: شهید آوینی یک رسانه ای به معنای واقعی کلمه بودند و دغدغه دین داشتند و امروز ما در عصری زندگی می کنیم که الگوهای تمام عیار فراوانی در رسانه داریم بنابراین باید آنها را الگوی خود دانسته و بیینم آنها چه می کردند.

 

وی اضافه کرد: ما وقتی به قرآن مراجعه می کنیم، این کتاب آسمانی به صورت قاطع آینده روشن را برای جهان خبر می دهد و رسانه باید این خبر را به گوش همه مردم دنیا برساند و رسانه ای یعنی کسی که در ابلاغ این رسالت کوتاهی نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد:  ولایت امیرالمومنین و قیامت خبرهای بزرگی هستند که رسانه ای باید در این خصوص دغدغه داشته باشد و آن را به دیگران برساند.

 

کد خبر 958319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha