کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم‌ترین مراکز در بزرگداشت مباهله هستند

احرابی با بیان اینکه بزرگداشت مباهله هر سال باشکوه بیشتری در کشور برگزار می‌شود، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج مساجد مهم‌ترین مراکز در بزرگداشت این واقعه مهم هستند.

«علی احرابی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فعالیت های ستاد بزرگداشت مباهله، کاملا مردمی و مستقل از هر گونه دستگاهی است، اظهار کرد: این واقعه مهم تاریخی که جزو مباهات پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) و افتخار شیعیان است و به دلیل ذکر مستقیم آن در قرآن، سندیت آن قابل رد و انکار نیست، متاسفانه، به اندازه کافی در میان مسلمانان و حتی جامعه تشیع مورد توجه نیست.

 

دبیر ستاد بزرگداشت مباهله افزود: غفلت عمومی نسبت به واقعه مباهله گریبان ما ایرانیان را نیز گرفته است بر همین اساس گروهی از دلسوختگان اهل بیت (ع) تصمیم گرفتند به صورت خودجوش و  کاملا مردمی این ستاد را به منظور آشنایی بیشتر مردم با این مناسبت مهم اسلامی راه اندازی کنند که الحمدالله حاج علی انسانی، ذاکر و شاعر اهل بیت (ع) مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

 

وی با بیان اینکه مراجع معظم تقلید و علما حمایت های زیادی از فعالیت های ستاد بزرگداشت مباهله داشته اند، گفت: هر سال شاهد استقبال و همراهی گروه های جدیدی از مردم هستیم که در میان مشارکت ائمه جماعات مساجد و مسئولان هیئت های مذهبی در برگزاری برنامه های این مناسبت عظیم بسیار اثرگذار بوده است. 

 

احرابی با بیان اینکه بزرگداشت مباهله هر سال با شکوه بیشتری در کشور برگزار می شود، گفت: کانون های فرهنگی هنری و بسیج مساجد می توانند به مهم ترین مراکز در بزرگداشت این واقعه مهم تبدیل شوند زیرا این دو نهاد جزو فراگیرترین و شبکه ای ترین نهادها در اقصی نقاط کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه چند مناسبت مهم پس از عید غدیر در ماه ذی الحجه وجود دارد و مباهله، مهم ترین مناسبت در دهه آخر این ماه است، خاطرنشان کرد: ورود زودهنگام برخی از گروه های مردمی به فضای محرم و سیاهپوش کردن فضای مساجد و هیئت های مذهبی و سایر پایگاه های مذهبی، موجب افزایش غفلت از این مناسبت های مهم به ویژه مباهله شده است که ستاد بزرگداشت مباهله تلاش دارد با همراهی مساجد، هیئت های مذهبی، گروه های خودجوش فرهنگی و خیران، غفلت زدایی کند.

کد خبر 958369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha