فرمایشات رهبر معظم  انقلاب خط و مشی اهالی خبر است

حکمتی نیک حاکمیت ولی فقیه را در‌ راس این نظام سیاسی و الهی دانست و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب خط و مشی اهالی خبر محسوب می شود و باید آنها را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از یاسوج، حجت الاسلام «سیروس حکمتی نیک» امروز (19 مرداد ماه) در آئین تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و فرا رسیدن عید امامت و ولایت، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در سرزمین غدیر ماموریت داشت تا جانشین خود را به همه دنیا معرفی کنند، اگر این موضوع صورت نگیرد، رسالت خود را به اتمام نرسانده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، با اشاره به اینکه شخصیت مولا علی (علیه السلام) دارای صفات برجسته ای بعد از نبی مکرم اسلام هستند، گفت: خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر اینکه از همه پیامبران و امامت تو عهد و پیمان گرفت.

 

وی ضمن تبریک ۱۷ مرداد، روز خبرنگار که به نام شهید «محمود صارمی» نام گذاری شده، اضافه کرد: خبرنگاران کسانی هستند که در رساندن پیام و ابلاغ به جامعه تلاش می کنند.

 

حکمتی نیک یکی از مولفه های ارتقاء سطح آگاهی جامعه را اصحاب رسانه دانست و یادآور شد: رسانه ها باعث ارتقاء سطح بصیرت دینی و آگاهی مردم در فضای حقیقی و مجازی می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در هر جامعه ای ارکان و اعضای جامعه به تراز آن نظام برسانند و خبرنگاران باید خود را بهترین جایگاه برسانند.

 

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید اخلاق رسانه ای که شامل اخلاق عمومی و اخلاق تخصصی است را رعایت کنند و متناسب با ماموریت خود اخلاقی حرفه ای خود را تعریف کنند.

 

حکمتی نیک ضمن تاکید بر اینکه حرفه خبرنگاری یک هنر بوده و هنر یعنی، دمیدن روح تعهد در اذهان مخاطبان و مجتمعین، گفت: اگر این موضوع رعایت شود، یعنی به تعهدهای خود عمل کرده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نظام کشور ما اسلامی بوده و نخستین اصل در عرصه خبرنگاری، تلاش برای ترویج معارف اسلامی و آشنایی مردم با ارزش های اسلامی در این نظام است.

 

وی دومین اصل را دعوت وحدت و پرهیز از چندگانگی در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: این به این معنا بوده که علیرغم وجود نگرش ها و تفکرات مختلف، دعوت به وحدت باید مدنظر قرار گیرد.

 

حکمتی نیک ضمن تاکید بر اینکه شیوه اطلاع رسانی باید رسا و قابل فهم باشد و نباید دارای ابهام و ایهام باشد، گفت: حقوق مادی و معنوی کسانی که خبر و منبع متعلق به آنهاست باید رعایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: نشر مطالبی که ضایع حق می شود نباید نوشته شود و اگر این حقوق رعایت نشود، اخلاق رسانه ای رعایت نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی اکاذیبی منتشر می شود که مطابق با واقعیت نیست، اظهار کرد: باید از اشاعه منکرات جلوگیری و پرهیز کرد.

 

حکمتی نیک خاطرنشان کرد: در نظام سیاسی و الهی آداب و اصولی وجود دارد که باید اصول اخبار محرمانه و سری آنها در نظر گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد حاکمیت ولی فقیه را در‌ راس این نظام سیاسی و الهی دانست و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب خط و مشی اهالی خبر محسوب می شود و باید آنها را تبیین و تشریح کرد.

 

وی گفت: باید در موضوعاتی مانند مقاومت، بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود بیماری کرونا، بیان سبک های زندگی اسلامی مانند دوری از اسراف و دعوت به احسان و نیکوکاری گام برداشته شود.

کد خبر 958527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha