وظیفه خبرنگاران در انعکاس اخبار صحیح سنگین است/دشت ورامین تشنه خدمت وکار است

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ضمن توصیه به خدمت در دشت ورامین و کارهای بر زمین مانده به خبرنگاران گفت: وظیفه خبرنگاران در انعکاس اخبار صحیح سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت روز خبرنگار گفت: کار خبرنگار فقط نشر خبر نیست یک کار بسیار حساس و پراهمیت است که می تواند یک خبر به زوایای سیاسی اجتماعی، فرهنگی و امنیتی جامعه بپردازد.

وی گفت: مساله خبر از دید اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی باید مورد کنکاش قرار بگیرد.

نوش آبادی ادامه داد: اگر خبرنگار خبری را اطلاع دهد که به کسی ضربه بزند نمی شود آنرا جبران کند و ما باید درباره ابتدا تحقیق کنیم و بعد آنرا نشر دهیم.

نماینده مردم دیار 15خرداد بیان کرد: تجسس در حریم شخص افراد جایز نیست مگر اینکه مصالح نظام یا امنیتی داشته باشد که تجسس در آن لازم است اما در غیر اینصورت هم با لحاظ شرعی و هم قانونی درست نمی باشد.

وی همدلی و ایجاد فضای صمیمیت را از وظایف خبرنگاران در فضای فعلی  برای جامعه دانست و گفت: خبر درست و صحیح مشکلی ایجاد نمی کند ولی انعکاس اخبار خلاف واقع موج ناامیدی و عدم اطمینان مردم را به بار می آورد و این وظیفه شما را در انعکاس اخبار صحیح سنگین می کند.

نوش آبادی از کارهای روزانه و بررسی اخبار هم گفت و ادامه داد:روزانه وقتی مشخص را برای دیدن و مطالعه اخبار صرف می کنم و آگاهی از مسائل منطقه وظیفه من است و موظف هستم مسائل و مشکلات را دنبال و پیگیری نمایم.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رقابت در همه عرصه ها شیرین است و در انتشار خبر هم طبیعی است اما عجله در انتشار خبر و بدون بررسی ابعاد و زوایای آن مشکل ساز است.

وی به ارتباط دو جانبه خبرنگاران و مسئولین هم اشاره کرد و ادامه داد: مردم انتظار دارند فعالیت های مسئولین در راستای حل مشکلات را از طریق اخبار دنبال کنند و خبرنگار واسطه این ارتباط دو سویه است و شما خبرنگاران وظیفه دارید خبر بدور از تنش، سوءزن، تشویش و خصومت منتشر کنید.

نماینده دیار 15خرداد در مجلس شورای اسلامی در خصوص رایزنی های انجام شده، در مدتی که از شروع مجلس جدید گذشته است درباره حل مشکلات منطقه گفت: با چندین وزیر و مدیر کل مرتبط، جلسات فشرده ای درباره حل مشکلات منطقه را برگزار کرده ام که در آینده انشاألله اخبار خوبی برای حل مشکلات و توجه به رونق تولید خواهیم شنید.

نوش آبادی در پایان بیان کرد: نمی شود یکنفر را به خاطر نوع تفکرش مواخذه کرد و اختلافات سلیقه طبیعی است و گاها هم علنی می گردد ولی همه در کشور در اصول قانون اساسی مشترک هستیم و خود من پس از انتخابات با نامزدهای دیگر در صحنه رقابت انتخابات صحبت و از همه آنها برای کمک به بهتر شدن شرایط منطقه استمداد طلبیدم و همه بدانیم که دشت ورامین تشنه کار است و کارهای بر زمین مانده زیاد است.

 

 

کد خبر 958589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha