صدور پروانه شبکه ملی سازمان های مردم نهاد جوانان

وزیر ورزش و جوانان از صدور پروانه شبکه ملی سازمان های مردم نهاد جوانان با حضور وزیر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «مسعود سلطانی فر» در حاشیه نشست وزرای کشور و جوانان با مجمع سازمان های مردم نهاد در جمع خبرنگاران با اشاره به تربیت مدیران از میان اعضای تشکل های مردم نهاد گفت: این سازمان ها از چند سال گسترش کمی یافتند اما به لحاظ حقوقی و قانونی شناسه لازم برای فعالیت آنها صادر نشده بود و هویت و ماهیت حقوقی مناسب و مشخصی نداشتند.

 

وزیر ورزش و جوانان افزود: حدود سه سال قبل مذاکره ای با وزیر کشور انجام دادیم و تفاهم نامه ای امضا شد تا با رعایت استانداردهای موجود سازمان های مردم نهاد جوانان بتوانند پروانه فعالیت گرفته و به لحاظ قانونی هویت مستقل و مشخصی پیدا کنند. پس از امضای آن تفاهم نامه دستورات لازم توسط وزیر کشور صادر شد و به مرور تعدادی از سازمان های مردم نهاد توانستند شناسه فعالیت خود را بگیرند که در طی روزهای آینده سایر سازمان های مردم نهاد جوانان نیز شناسه فعالیت خود را دریافت می کنند.

 

وی گفت: امروز اتفاق بزرگی رخ داد و آن، این بود که در هر استان در چهار سال گذشته انتخاباتی برگزار شد و مجامع استانی سازمان های مردم نهاد شکل گرفت و از میان این مجامع شورای مرکزی سازمان های مردم نهاد تشکیل شد و در نهایت شوراهای استانی سازمان های مردم نهاد جوانان دو سال گذشته شورای مرکزی مجمع ملی جوانان را تشکیل دادند.

 

وی افزود: این موضوع نیز لازم بود به لحاظ حقوقی مورد شناسایی قرار گیرد و با همکاری ای که میان وزارت کشور و ورزش و جوانان شکل گرفت، امروز پروانه شبکه ملی سازمان های مردم نهاد جوانان با دست وزیر کشور به شورای مرکزی اهدا شد و از امروز فعالیت آنها به لحاظ قانونی رسمیت می یابد. امیدواریم مراحل بعدی نیز با برگزاری انتخاباتی جدید دنبال شود.

 

وی اظهار کرد: نهادهای مدنی در تمام جوامع به خصوص در کشور ما که حکومت مردم سالاری دینی را محقق کرده است، نهادهایی هستند که زمینه مشارکت گسترده مردم را در امور مختلف فراهم می کنند و امروز با افتخار و سربلندی می گوییم که در سایه یک حکومت دینی موفق شدیم تمام شاخص های کشورهای مختلف و دموکراسی های شناخته شده را پیاده کنیم و در سایه یک حکومت دینی زمینه فعالیت احزاب و نهادهای مدنی جوانان را فراهم کردیم و در سایه حکومت دینی هر ساله به آرای مردم مراجعه می کنیم و شاهد برگزاری انتخابات هستیم.

 

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تلاش ما این است که بتوانیم نهادهای مدنی بیشتری را ایجاد کنیم تا بتوانیم شاهد پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و استحکام این پل ارتباطی باشیم./

کد خبر 958969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha