۴۷ درصد پزشکان از پرداخت مالیات طفره می‌روند

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با بیان اینکه دستگاه کارت‌خوان ۴۷ درصد از پزشکان استان به سامانه امور مالیاتی متصل نیست، گفت: این درصد از پزشکان از پرداخت مالیات طفره می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی امروز دوشنبه (۲۰ مردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: مالیات پزشکان فقط به واسطه دستگاه‌های کارت‌خوان محاسبه نمی‌شود، معیار سنجش، برگه‌های دفترچه بیمه است و پزشکانی که دفترچه بیمه نمی‌پذیرند در واقع  درصدد فرار مالیاتی هستند.


«یوسف یعقوبی‌نژاد» به بحث داغ این روزها و اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: سال ۹۴ هم این قانون مصوب شد ولی چون مقدار مالیات تعیین شده کم بود بازدارندگی لازم را نداشت و ‌نتوانست تعادل را به بازار مسکن ترریق کند.


وی با تأکید بر اینکه در صورت ابلاغ این طرح در خراسان شمالی فقط  شامل بجنورد می‌شود به دلیل اینکه بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: با توجه به طرح مطرح شده در مجلس سال اول ۶ برابر باید مالیات پرداخت کند که مبلغ قابل توجهی خواهد بود.


یعقوبی نژاد همچنین در ارتباط با استعلام تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی عنوان کرد: طی مدت گذشته با تمام بانک‌ها تفاهم‌نامه منعقد شده و موظف هستند تا تراکنش‌ها را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند و بر همین اساس دو شرکت در خراسان شمالی با تراکنش بانکی بالا شناسایی شد و اقدامات لازم برای رفع تناقض‌ها و وصول مالیات معین در حال انجام است.‌


وی همچنین با بیان اینکه ۹۰ درصد مؤدیان استان معافیت مالیاتی دارند، اظهار کرد: از مجموع ۳۰ هزار صنف در خراسان شمالی تنها ۴۸ درصد مشمول مالیات می‌شوند که از  تعداد ۳۸ درصد کمتر از یک میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.


به گفته مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در چهار ماهه نخست سال جاری، ۱۷۵ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب در استان کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد وجود داشته است.


وی ادامه داد: طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۹۷ اظهارنامه شخص حقیقی و حقوقی جمع آوری شد و پیش بینی می‌شود که امسال این عدد بیشتر شود، در عین حال تاکنون فقط ۵ هزار و ۳۰۰ اظهارنامه تسلیم شده است.


مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از تصویب دستورالعمل جدید برای اخذ مالیات خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس کسانی که جمع فروش کالا یا خدماتشان به ۹۹۰ میلیون تومان در سال رسیده باشد، می‌توانند به جای تکمیل اظهارنامه، فرم ماده ۱۰۰ تکمیل کنند و بدون بررسی اظهارنامه، درآمدشان مورد قبول واقع خواهد شد.


وی افزود: کسانی که درآمدشان تا سقف مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است می‌توانند بدون افزایش مالیات، در ۵ قسط مالیات سال گذشته را پرداخت کنند.


یعقوبی نژاد ادامه داد: گروه‌های با درآمد بالاتر اگر فرم ماده ۱۰۰ را کامل کنند به ترتیب از ۴ تا ۱۲ درصد افزایش مالیات برخوردار می‌شوند، در غیر این صورت باید اظهارنامه را کامل کرده و مورد راستی آزمایی قرار گیرند.


وی به اقدامات انجام شده برای تسریع در انجام امور و رفت و ‌آمد کمتر ارباب رجوع طی ایام کرونا اشاره کرد و گفت: تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل به مدت دو ماه تمدید شد و دیگر صفر تا صد مراحل اظهارنامه مالیاتی اینترنتی انجام می‌شود و مودیان می‌توانند از طریق سامانه اقدامات لازم را انجام دهند.
 

 

کد خبر 959079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha