مصرف آب در خراسان شمالی حدود ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: مصرف آب در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

«غلامحسین ساقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: در چهار ماهه امسال ۱۸ میلیون مترمکعب آب توسط مشترکان آب، مصرف شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه در این مدت تولید آب در این شرکت افزایش یافته است، افزود: تولید آب در چهار ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد افزایش یافته است.

 

وی گفت: در این مدت ۲۴ میلیون و ۷۳۴ هزار مترمکعب آب تولید شده است که این رقم در سال قبل، ۲۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مترمکعب بوده است.

 

وی با بیان اینکه علت اصلی افزایش میزان مصرف آب، شیوع کرونا است، افزود: ۲۷ درصد از میزان افزایش مصرف، مربوط به آب سطحی و ۱۱ درصد مربوط به منابع آب زیرزمینی است.

 

ساقی خاطرنشان کرد: در استان، ۶۸۹ روستا تحت پوشش این شرکت است که از این تعداد، ۲۹۰ روستا با تنش آبی روبه رو است و ۳۱۴ روستا هم در مرز تنش است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: تنها در ۸۵ روستا، مشکل تنش آب وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای رفع تنش آبی در ۲۹۰ روستا، نیاز است تا ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار تامین شود.

 

ساقی با اشاره به اینکه در ابتدای یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری، ۳۰۰ روستای استان با مشکل تنش آبی روبه رو بود، گفت: با اقدامات انجام شده در امسال، تنش آبی در ۱۰ روستای استان، حل شده است.

 

وی افزود: برای حل مشکلات تامین آب در روستاها، سند آبرسانی پایدار تدوین شده و مقرر است تا سال ۱۴۰۵، مشکلات این مناطق حل شود و بدین ترتیب تا ١۴٣٠ دغدغه تامین آب نخواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اکنون ساکنان ۸۳ روستای استان با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شود.

 

 

کد خبر 959181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha