​حمایت و راه اندازی ۳۴ رسته شغلی در گلستان

​سلمان زاده گفت: در سال گذشته به منظور ایجاد اشتغال پایدار از ۳۴ رسته شغلی در استان گلستان حمایت شد.

«محمدمهدی سلمان زاده»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بنیاد برکت در بحث اشتغالزایی از سال 98 طرحی را در نواحی محروم استان آغاز کرده است و در این راستا به منظور اشتغالزایی در 14 شهرستان استان وارد عمل شدیم.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) گلستان ادامه داد: پس از اجرای این طرح بنیاد علوی نیز به مبحث اشتغالزایی در مناطق محروم ورود پیدا کرده و پروژه های اشتغالزایی را در یکی از شهرستان های استان دنبال می کند.

 

سلمان زاده خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح هدف ما ایجاد اشتغال پایدار است و به همین دلیل امسال بیشتر به سمت راه اندازی مشاغل کارگاهی حرکت کردیم.

 

وی بیان کرد: پشتیبانی از مشاغل یکی از موضوعاتی است که در ایجاد اشتغال مورد غفلت قرار می گیرد و در طرح های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) این موضوع به عنوان مهمترین مبحث مورد تأکید قرار دارد.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) گلستان ابراز داشت: سعی ما بر این است که نیازهای استان را بسنجیم و براین اساس امسال به سمت حمایت از مشاغل دانش بنیان و نو حرکت کردیم و بر این اساس پروژه هایی مثل پرورش ماهی در قفس را در شهرستان گمیشان پیگیری می کنیم.

 

سلمان زاده تاکید کرد: شهرستان گمیشان جزو 31 شهرستان محروم کشور به شمار می رود و  بنیاد علوی نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته است و تاکنون جمعی از صیادان غیرمجاز مورد حمایت قرار گرفتند و با یک میلیارد تومان تسهیلات فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: هدف ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) مقدس است و همه نیروها به طور جهادی در این نهاد انقلابی فعالیت می کنند و امیدواریم در محرومیت زدایی و تقویت معیشت استان گلستان اقدامات مؤثری را داشته باشیم.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) گلستان ابراز داشت: سال گذشته برای راه اندازی  34 رسته شغلی مانند کارگاه های تولید پوشاک، مشاغل دام سبک و سنگین، طیور، آپاراتی، جوشکاری، برق کاری، پرورش ماهی در قفس و دریا، بوم گردی در بندرگز و کردکوی و حوزه گردشگری حمایت کردیم.

 

سلمان زاده افزود: 39 درصد از متقاضیانی که از تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) استفاده کردند از بانوان هستند و به همین علت در حوزه اشتغال بانوان عملکرد خوبی داشتیم و مشاغلی اعم از سوزن دوزی، خیاطی، آرایشگری و غیره مورد توجه قرار گرفته است و تسهیلات تا سقف 40 میلیون تومان به این مشاغل اعطاء شده است.

 

 

کد خبر 959208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha