کارگران و کارفرمایان به عنوان بازوان اجرایی دولت در حوزه های مختلف عمل می کنند

سنجری گفت:نگاه ما به جامعه کارگری و کارفرمایی همان نگاه سه جانیه گرایی و حفظ آرامش در محیط کار و حل و فصل اختلافات است، امروز کارگران و کارفرمایان به عنوان بازوان اجرایی دولت در حوزه های مختلف عمل می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد سنجری» امروز( ۲۱ مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: ۱۳۱۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در حال حاضر در استان خراسان رضوی فعالیت می نمایند که این رقم به نسبت مدت مشابه در سال گذشته ( تعداد ۱۲۶۲ تشکل در ۴ ماهه سال ۱۳۹۸ ) ۴ درصد رشد را نشان می دهد.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: از بین شهرستانهای استان مشهد با ۳۹۴ مورد، سبزوار با ۹۳ مورد و نیشابور با ۸۲ مورد بیشترین تشکلها و شهرستانهای کلات با ۶ مورد، داورزن با ۷ مورد و فیروزه با ۹ مورد کمترین تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی را در استان به خود اختصاص داده اند.

 

سنجری در ادامه با تشریح آمار مذکور عنوان کرد: این تعداد شامل ۱۲۱ شورای اسلامی کار ، ۸۶۵ نماینده کارگر ، ۹۹ انجمن صنفی کارگری ، ۱۹۴ انجمن صنفی کارفرمایی ، ۱۰ کانون انجمن صنفی کارفرمائی ، ۶ کانون انجمن صنفی کارگری ، ۱۸ کانون کارگران بازنشسته، ۱ کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و ۱ مجمع نمایندگان کارگران می باشد.

 

وی از برگزاری ۵۶ مورد تجدید انتخابات و ۳۰ مورد تاسیس تشکل در ۴ ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد:تمامی این تشکلات برابر اساسنامه و در فضایی توام با همگرایی و هم افزایی و در چهارچوب اصل سه جانبه گرایی به فعالیتشان ادامه می دهند، در واقع سه‌جانبه‌گرایی فرایندی است که توسط کارگران، کارفرمایان و دولت‌ها در جهت استقرار حمایت اجتماعی و استانداردهای محیط کار صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:اصل سه‌جانبه‌گرایی با امکان ایجاد گفتگو بین طرفین و با کمک دولت امکان تحقق کرامت انسانی در کار، ایجاد کار مولد، برابری فرصت، و در نهایت جهش در کار و تولید را فراهم کرده و اهرمی قوی برای رفع چالشها،درک متقابل و همسویی و هم افزایی در جامعه کار و تلاش به شمار می آید.

 

سنجری افزود:نگاه ما به جامعه کارگری و کارفرمایی همان نگاه سه جانیه گرایی و حفظ آرامش در محیط کار و حل و فصل اختلافات است، امروز کارگران و کارفرمایان به عنوان بازوان اجرایی دولت در حوزه های مختلف عمل می کنند و ما بر این باوریم که همفکری و تعامل سازنده می تواند نتایج بسیار خوبی را در این برهه حساس زمانی در بر داشته باشد.

 

 

کد خبر 959328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha