خبرنگاران برای رسالت خود، تمامی خطرات احتمالی را به جان می خرند

کارشناس آموزش و پژوهش کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۱۷ مرداد روز شهادت شهید صارمی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است که خبرنگاران برای انعکاس خبر، تمامی خطرات احتمالی را به جان می‌خرند تا به رسالت سنگین خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «امین عاملی پور» روز سه شنبه ۲۱ مردادماه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شیروان اظهارداشت: روز خبرنگار بهانه‌ای است تا در این روز فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به تلاش‌های شبانه‌روزی آنها نگاه ویژه شده و تمام مطالبات، مشکلات صنفی و شغلی این قشر مورد رصد قرار گرفته و هر مسئولی به قدر وسع خود برای کاهش این مشکلات برنامه‌ریزی کند.

 


کارشناس پژوهش و آموزش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی بیان کرد: خبرنگاران وقایع‌نگارانی هستند که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌‏دارند و توان اندیشه و قلم خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏‌گیرند.

 

عاملی پور تصریح کرد: ۱۷ مردادماه روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش‌های انسان‌های شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم‌های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می‌آورند.

 

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران قشر فرهیخته‌ای هستند که به پاس حرمت و ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام‌رسانی، همواره از شان و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار بوده و شایسته ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی هستند.

 

وی عنوان کرد: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبهاست، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان‌های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند، خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسوولیت، تعهد دلسوزی و وظیفه هستند.

 

کارشناس آموزش و پژوهش کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: خبرنگاران وجدان بیدار جهان  و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فکری و فرهنگی هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آن ها است.

 

در پایان مراسم علاوه بر تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری شبستان شیروان، مزار تنها خبرنگار شهید استان، شهید محمدرضا امانی غبارروبی و عطر افشانی شد.

 

 

 

کد خبر 959342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha