افزایش خودباوری نابینایان با معرفی توانمندی آنها به جامعه

کشفی نژاد گفت: معرفی توانمندی های نابینایان به جامعه باعث ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری روشندلان برای حضور در عرصه های مختلف اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (سه شنبه 21 مرداد)  در آئین اختتامیه نخستین جشنواره «آوا و نما» گفت: لازم است تا توانمندی های نابینایان به جامعه معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: معرفی این توانایی ها همچنین باعث ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری روشندلان برای حضور در عرصه های مختلف اجتماعی می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش سراسری توانمندی علمی پژوهشی نابینایان و کم بینایان، مکملی برای برگزاری جشنواره های هنری به شمار می رود و زمینه شناسایی و معرفی نخبگان کم بینا و نابینا را نیز فراهم می کند.

کشفی نژاد با تاکید بر اقدامات و اولویت های بهزیستی فارس ر این حوزه بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش، علاوه بر شناسایی استعدادها در رفع مشکلات این قشر نیز بتوانیم اقدامات موثری به انجام برسانیم و دستاوردهای پژوهشی و علمی کم بینایان و نابینایان را به جامعه معرفی کنیم.

گفتنی است نخستین جشنواره «آوا و نما» در 2 بخش صوت و تصویر و با موضوعات تعامل افراد بینا و نابینا، آموزش، اشتغال و گردشگری نابینایان برگزار شد و همزمان با اختتامیه این جشنواره از پوستر سومین همایش علمی پژوهشی نابینایان نیز با حضور مدیرکل بهزیستی فارس و مدیرعامل موسسه نابینایان «توانگران کارآفرین شیراز» رونمایی شد.

کد خبر 959345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha