در روند بهسازی گنجینه تلاش بر این بوده که موزه به اصالت اولیه خود بازگردد

معمار پروژه بهسازی و مرمت گنجینه موزه هنرهای معاصر با بیان اینکه بهسازی کف، نورپردازی، مرمت دیوارها و ابنیه گنجینه موزه هنرهای معاصر انجام شده است، گفت: تمام تلاش ما بر این بود تا موزه به اصالت اولیه خود بازگردد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری شبستان،  امروز سه شنبه 21 مرداد در موزه هنرهای معاصر پس از بیش از دو سال تعمیر و بازسازی به روی خبرنگاران تجسمی باز شد تا بار دیگر شاهد روند مراحل پیشرفت بازسازی گنجینه موزه هنرهای معاصر باشند در جریان این بازدید «مجید حبیبی‌نژاد»، معمار پروژه بهسازی و مرمت گنجینه موزه هنرهای معاصر گفت: در روند بهسازی و مرمت گنجینه موزه هنرهای معاصر با چالش هایی بسیاری مواجه بودیم،  همانطور که می دانید  موزه هنرهای معاصر پس از ۴۰ سال  بازسازی شد و ما با فرسودگی‌های بسیار زیاد در بنا، نم و رطوبت، پر شدن فاضلاب  مواجه شدیم که اینها را مورد بازسازی و مرمت قرار دادیم.

 وی افزود: باید تاسیسات الکترونیکی یکسانی نیز در مجموعه بکار گرفته می شد تا مرمت و بهسازی همسو با یکدیگر انجام شوند، ما همچنین سیستم هوارسان را فعال کردیم تا میزان و درجه هوا را کنترل کند. دیوارها نم گرفته بود و نیازمند مرمت بودند از این رو در ۹ فضای اصلی کار را آ‌غاز کردیم و در نهایت بخش مرمت را نیز به این مجموعه افزودیم.

حبیبی نژاد خاطر نشان کرد:  در حال حاضر سه بخش گنجینه از جمله گنجینه مجسمه و نقاشی بازسازی شده اند و بخش مرمت به بخش گنجینه اضافه شده است.

 

وی تصریح کرد: بهسازی کف، نورپردازی، مرمت دیوارها و ابنیه گنجینه موزه هنرهای معاصر انجام شده است و تمام  تلاش ما بر این بود تا موزه به اصالت اولیه خود بازگردد.

کد خبر 959378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha