شورای شهر ۱۰ میلیارد تومان برای کنترل آسیب ‌های اجتماعی در نظر گرفته است

گندمی گفت:شورای شهر مشهد در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان برای مقابله و کنترل آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته که ۳.۵ میلیارد تومان بابت کمک به مراکز نگهداری معتادان متجاهر، ۱.۵ میلیارد تومان برای جمع‌آوری متکدیان و ۴.۵ میلیارد تومان هم هزینه خانه سبز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «بتول گندمی» عصر( ۲۱ مرداد) در جلسه تهیه طرح بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان، بی‌خانمان‌ها و معتادان متجاهر از طریق تفاهمنامه با دستگاه های مسئول، اظهارکرد: از منظر قانون، شهرداری فقط مسئول جمع‌آوری متکدیان است و دستورالعملهای ابلاغ هم شهرداری را به کمک سایر دستگاه‌ها فراخوانده تا اقدامی درخور انجام شود.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی آسیب‌دیدگان اجتماعی اقدام بسیار ارزشمندی است، گفت: این بانک باید در اختیار مجموعه‌های دخیل و ذی‌نقش قرار گیرد و از ظرفیت آن بهره گرفت تا خروجی مطلوب حاصل شود.

 

وی افزود: شورای شهر مشهد در سال ۹۹ حدود ۱۰ میلیاردتومان برای مقابله و کنترل آسیب‌های اجتماعی در نظرگرفته که ۳.۵ میلیاردتومان بابت کمک به مراکز نگهداری معتادان متجاهر، ۱.۵ میلیاردتومان برای جمع‌آوری متکدیان و ۴.۵ میلیاردتومان نیز هزینه خانه سبز است.

 

گندمی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد علاوه بر کمک‌های مالی، ظرفیت اراضی و املاک خود را هم با حفظ مالکیت در اختیار مجموعه‌هایی سازمانهای مردم نهاد و بهزیستی قرار داده است، تصریح کرد: متاسفانه عمده کمک های نقدی شهرداری صرف تامین هزینه‌های جاری می‌شود در صورتیکه این حمایت‌ها باید به بخش تامین زیرساخت‌ها اختصاص پیدا کند.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه طی ۵ سال اخیر بالغ بر ۲۰ میلیاردتومان کمک نقدی پرداخت صرف شده که می‌توانسته در بخش تمهیدات برای استقرار و نگهداری بکار آید، ادامه داد: مدیریت شهری مشهد آمادگی دارد با حفظ مالکیت، مشروط به حضور و مسئولیت پذیری همه ی دستگاه های متولی ظرفیت های زیرساختی مقابله و کنترل آسیب های اجتماعی را ایجاد کند

کد خبر 959511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha