ابتلای ۱۹۰۰ نفر از کارکنان اورژانس کشور به کرونا

کولیوند گفت: اورژانس کشور تاکنون چهار شهید در راه مبارزه با کرونا داشته است و بیش از ۱۹۰۰ نفر از کارکنان اورژانس کشور تاکنون مبتلا به کرونا شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «پیرحسین کولیوند» در نشست خبری با اصحاب رسانه صبح امروز در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی در کشور در سال 1354 و با چهار پایگاه افتتاح شد و تا زمان انقلاب پیشرفت چندانی نداشت. بعد از انقلاب به دلیل خدمت رسانی در دفاع مقدس پیشرفت خوبی پیدا کرد و در سال 86 مجددا با تغییر مدیریت رتبه خوبی پیدا کرد و از سال 95 مجددا شاهد توسعه اورژانس کشور بودیم که در این سال سازمان اورژانس کشور تشکیل شد و چارت تشکیلاتی سازمان اورژانس کشور آماده شد.

 

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ما جزو دستگاه های اول کشور بودیم که در حوادث و بلایا حضور داشتیم، گفت: خدمات سازمان اورژانس کشور با برنامه ریزی دقیق، منظم و به صورت موفق به مردم کشور ارایه می شود.

 

وی با بیان اینکه ما برنامه ریزی کرده ایم تا اینکه در چه زمانی در شهرهای بزرگ، شهرها کوچک تر و حتی روستاها و راه های اصلی و فرعی به مددجویان برسیم، گفت: برای عملکرد بهتر اورژانس تعداد آمبولانس های سازمان اورژانس کشور از 2هزار و400 به 5 هزار و500 آمبولانس افزایش پیدا کرده است.

 

کولیوند گفت: هم اکنون سازمان اورژانس کشور 45 بالگرد فعال دارد که این بالگردها در مواقع ضروری و مناطق صعب العبور به حادثه دیدگان خدمت ارایه می کنند و به طور متوسط 65 درصد از بیمارانی که توسط اورژانس هوایی کشور منتقل شده اند، مستقیما به اتاق عمل رفته اند که اگر این اتفاق نمی افتاد، می توانست منجر به فوت افراد شود و در سه استان نیز مرگ و میر مادران باردار به خاطر استفاده از بالگرد کاهش پیدا کرده است.

 

رییس اورژانس کشور افزود: هم اکنون سازمان اورژانس کشور دارای 3هزار و 300 دستگاه موتورلانس است که نیروهای ما توسط این موتورلانس ها زودتر به مددجو رسیده و به آنها خدمت ارایه می کنند به صورتی که در بسیاری از مواقع نیازی به ارسال آمبولانس نیز وجود ندارد.

 

کولیوند خاطرنشان کرد: به زودی هزار دستگاه موتورلانس جدید به سازمان اورژانس کشور افزوده می شود که این تعداد در شهرهای بزرگ و شهرهایی که دارای ترافیک هستند، به کار گرفته خواهند شد.

 

وی افزود: اورژانس دریایی کشور نیز راه اندازی شده است و شناورهای ما خدمات خوب و ارزنده ای را به هموطنان در مناطقی که از توسعه بالایی برخوردار نیستند، ارایه می دهند.

 

وی با بیان اینکه اورژانس در کنار ماموریت های محوله به دنبال آموزش دادن مردم و افزایش اطلاعات و آگاهی های آنها از فوریت های پزشکی است، گفت: در صورتی که مردم اطلاعات بیشتری در خصوص فوریت های پزشکی داشته باشند، بهتر می توانند ما را راهنمایی کنند و همچنین تا رسیدن تکنسین های اورژانس برخی از کارها را می توانند انجام دهند.

 

کولیوند افزود: اورژانس کشور دو خدمت را به صورت ویژه به مردم ارایه می کند که عبارتند از مدیریت سکته های حاد قلبی و سکته های حاد مغزی که این خدمات در دنیا کم نظیر است و برای این کار نیز دستگاه هایی در داخل ایران تولید شده که دارای دو سیم کارت می باشد که اطلاعات توسط آنها به مرکز منتقل می شود.

 

وی افزود: تاکنون 95 هزار نفر که دچار سکته حاد قلبی شده اند در سراسر ایران به صورت رایگان خدمت دریافت کرده اند.

 

کولیوند افزود: سامانه 115 و مانیتورینگ آمبولانس ها را داریم که بر اساس آن می دانیم آمبولانس های ما الان کجا هستند و کدام تکنسین در آن آمبولانس است و در حال چه فعالیتی هستند و حتی از میزان بنزین آمبولانس ها نیز اطلاع داریم.

 

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: تیم عملیات ویژه اورژانس کشور تشکیل شده است که این تیم در هنگامی که حادثه یا بلایای طبیعی رخ دهد از فعالیت روزانه جدا شده و به تیم عملیات ویژه اورژانس ملحق می شود و در هیچ حالتی فعالیت های اورژانس کشور تعطیل نمی شود.

 

وی افزود: سازمان اورژانس کشور تاکنون چهار شهید در راه مبارزه با کرونا داشته است و بیش از 1900 نفر از کارکنان اورژانس کشور تاکنون مبتلا به کرونا شده اند و این در حالی است که با توجه به کمبود نیرو سایر کارکنان اورژانس جایگزین آنها شده و نگذاشته اند مشکلی در ارایه خدمت به مردم به وجود بیاید.

 

کولیوند گفت: هزار دستگاه آمبولانس تا پایان سال به ناوگان اورژانس کشور افزوده می شود و 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز برای سازمان اورژانس کشور خریداری خواهد شد چرا که ما در طول روز 15 تا 20 تصادف در کشور داریم که بالای هفت مصدوم دارد که انتقال این مصدومان با اتوبوس آمبولانس هزینه کمتری را خواهد داشت.

کد خبر 959681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha