هیئت های مذهبی در سامانه بیرق ثبت نام کنند 

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: امسال نحوه برگزاری مراسم محرم متفاوت از سال های قبل است بنابراین هیئت های مذهبی بایستی در سامانه بیرق ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام «حسین محمدی» در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری دهه محرم، با بیان ابن مطاب که خواسته و ناخواسته اکنون کل دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا است، گفت: امسال نحوه برگزاری مراسم محرم متفاوت از سال های قبل است بنابراین هیئت های مذهبی بایستی در سامانه بیرق ثبت نام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: امسال اداره های تبلیغات اسلامی در سراسر کشور وظیفه راهبری برنامه های محرم را بر عهده دارند.

وی ابراز کرد: با توجه به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مراسم محرم می بایست هیئت ها، مساجد و تکایا با رعایت کامل نکات بهداشتی این مراسم را برگزار کنند.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: در محرم امسال، حرکت دسته‌های سینه زنی در سطح شهر ممنوع می باشد و مراسم باید در هیئت و در فضای باز برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت تاکید کرد: برگزاری مراسم در فضای بسته حتما باید با یک چهارم ظرفیت در مدت زمان ۱ ساعت و فقط سخنرانی و روضه باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا هزینه طبخ غذا و نذورات باید به شکلی هدفمند صرف تهیه و توزیع بسته های غذایی در بین نیازمندان شود و در صورت پخت غذا باید با رعایت کامل نکات بهداشتی بسته بندی شده و درب منازل نیازمندان توزیع شود.

حجت الاسلام محمدی در خاتمه بیان کرد: علاوه بر این امسال با توجه به شرایط موجود موکب ها اجازه پذیرایی ندارند.

کد خبر 959689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha