دغدغه سرویس مدارس، امسال هم گریبانگیر خانواده دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش فاروج گفت: اگر از سوی شهرداری، شرکت حمل و نقلی معرفی نشود، دغدغه سرویس مدارس، امسال هم گریبانگیر خانواده دانش آموزان می شود.

«خلیل ذوقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: ساماندهی سرویس های مدارس بر اساس ضوابط در سایه فعالیت یک شرکت امکانپذیر است و نبود این شرکت در شهرستان مسیر نظارت را مشکل دار کرده است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج افزود: 910 دانش آموز با استفاده از سرویس مدرسه در سطح شهر و روستاها جا به جا می شوند که از این تعداد 780 نفر در سطح روستاها هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هر ساله پیش از آغاز سال تحصیلی، نشست هایی برای ساماندهی سرویس مدارس برگزار می شود، گفت: نبود یک شرکت تعاونی حمل و نقل ثبت شده، روند کار را مشکل کرده و در سال های گذشته ناگزیر خانواده ها در تعامل با مدیر مدرسه اقدام به انتخاب رانندگانی به عنوان سرویس دانش آموزان کرده اند.

 

ذوقی با بیان اینکه این روند، نظارت ها را کمرنگ می کند، افزود: 42 درصد هزینه سرویس دانش آموزان روستایی را در سال گذشته پرداخته ایم و هزینه سرویس دانش آموزان سطح شهر با خانواده ها است.

 

وی با اشاره به اینکه 10 مینی بوس و 54 خودروی سواری در سال گذشته اقدام به جا به جایی دانش آموزان می کرد، گفت: 42 خودروی سواری هم در سطح شهر 130 دانش آموز را سرویس دهی می کرد.

 

ذوقی با بیان اینکه معرفی شرکت حمل و نقل باید از سوی شهرداری انجام بگیرد، گفت:  برای رانندگان سرویس های مدارس منشور اخلاقی تعریف شده و باید دارای شاخص هایی در حوزه کاری خود باشند که تحقق آن در صورت  فعالیت یک شرکت در این بخش ممکن می شود.

 

وی افزود: اگر امسال هم شرکتی معرفی نشود، ناگزیر به اجرای روال سال گذشته و واگذاری کار به خانواده ها و مدیر مدارس هستیم.

 

مدیر آموزش و پرورش فاروج با اشاره به شرایط فعلی کشور در خصوص شیوع بیماری کرونا گفت: طبق ضوابط، نشست های مرتبط با ساماندهی سرویس های مدارس برگزار می شود  تا در صورت بازگشایی مدارس مشکلی در جا به جایی دانش آموزان به وجود نیاید.

 

در سال تحصیلی پیش رو 9 هزار و 400 دانش آموز تحصیل خود را در 134 مدرسه  آغاز می کنند که از این تعداد 850 نفر سال اولی هستند.

کد خبر 959811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha