کتاب، نسخه شفابخش جامعه است

جوادیان زاده با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ مکتوب گفت: کتاب، نسخه شفابخش جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جام باشگاه های کتابخوانی در یزد با اشاره به فعالیت های کتاب و کتابخوانی در استان یزد گفت: ما امروز نیاز داریم که با استفاده از ابزارهای فرهنگی، مردم را به کتاب و کتابخوانی عادت دهیم و در جهت ترویج آن گام برداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: کتاب نسخه شفابخش جامعه است زیرا فرهنگ مکتوب باعث جلوگیری  از گسست تاریخی وفرهنگی یک جامعه می شود.

وی ادامه داد: امروز شاخص توسعه در جهان متفاوت از گذشته است و دیگر با تعداد کارخانه مورد سنجش قرار نمی گیرد بلکه میزان مطالعه و گسترش این فرهنگ مورد توجه و شاخص است.

جوادیان زاده بیان کرد: ما در کشورمان فعالیت های داوطلبانه اجتماعی مانند نذر کتاب و وقف کتاب داریم که استان یزد نیز در این زمینه به خوبی درخشیده است که امیدواریم بیشتر از این ظرفیت استفاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: ما گروه های مختلفی را در زمینه ترویج کتاب و کتاببخوانی داریم که نمونه آنها مربیان و تسهیلگران باشگاههای کتابخوانی هستند که از آنها می تواند به عنوان سربازان گمنام فرهنگی یاد کرد.

وی گفت: ما در سال های گذشته در زمینه تعداد باشگاه های کتابخوانی در کشور سرآمد بوده ایم که امسال نیز تعداد اعضای این باشگاه ها 63 هزار و 238 نفر هستند که از این تعداد می توان به عنوان سرمایه های فرهنگی استان نام برد و امیدواریم به خوبی از این ظرفیت نیز استفاده شود.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور در استان یزد تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 959906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha