کانون های مساجد به عنوان محوری برای فعالیت های فرهنگی قرار گیرند

جوادیان زاده با اشاره به اهمیت هم افزایی دستگاه در جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی گفت: کانون های مساجد به عنوان محوری برای فعالیت های فرهنگی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» در نشست با مدیران مسئول کانون های منطقه حسن آباد یزد گفت: فهما برنامه مناسب و منشا خدمات خوبی بود که توجه خیلی از افراد را به مسجد جلب کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما باید برای توانمندسازی و توان افزایی مردم مناطق حاشیه ای و ویژه شهر هم افزایی داشته باشیم زیرا از این طریق می توانیم از ایجاد کمربند آسیب برای شهر جلوگیری کنیم.

وی افزود: کانون های مساجد به عنوان ظرفیتی برای این هم افزایی است و انتظار داریم از این ظرفیت به عنوان محوری برای فعالیت های فرهنگی استفاده شود.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا در مناطقی مانند حسن آباد که دارای اصالت و هویت هستند، از گسترش آسیب ها جلوگیری کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: یکی از رسالت های ما فعالیت در مناطق ویژه و حاشیه ای شهر است و با توجه ویژه به نقش کانون های مساجد می توانیم الگویی برای فعالیت های فرهنگی در این مناطق معرفی کنیم.

وی ادامه داد: هرگونه اقدام فرهنگی نیاز به نقشه راه دارد تا از این طریق اهداف و مسئولیت ها مشخص شوند و تحقق چشم اندازها امکان پذیر شود.

جوادیان زاده افزود: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا شاهد نقش مهم فضای مجازی هستیم که اگر در این فضا بتوانیم با ایجاد زیرساخت ها در جهت ارتقای سواد رسانه ای گام برداریم.

وی در پایان با اشاره به برنامه های دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه ای شهر گفت: امیدواریم شاهد همکاری کانون های مساجد منطقه حسن آباد با دفاتر تسهیل گری باشیم.

کد خبر 962075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha