مرحله سوم غربالگری کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرحله سوم غربالگری کرونا با برقراری ارتباط تلفنی با هم استانی ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

 «خداداد شیخ زاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان داشت: دو مرحله غربالگری سراسری جمعیت در سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد:  همکاران ما با برقراری تماس تلفنی با هم استانی ها نسبت به داشتن علائم کرونا پرسش می کردند و سپس افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ارجاع می شدند.

 

شیخ زاده با اشاره به اینکه مرحله سوم غربالگری در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، گفت: همکاران ما در پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت با مردم تماس تلفنی برقرار می کنند و علائم بیماری کرونا مورد پرسش قرار می دهند، اگر فردی مشکوک به کرونا باشد به مراکز درمانی ارجاع می شود.

 

 وی افزود: بیماریابی به موقع و ارجاع به موقع بیماران مشکوک به کرونا، تاکید بر مراقبت های بهداشتی مهم و اولویت دار  مثل واکسیناسیون، مراقبت مادر و کودک و سالمندان، بیماری های غیر واگیر مثل فشار خون و دیابت از اهداف برگزاری غربالگری است.

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یادآور شد: گروه های در معرض خطر و اولویت دار به مانند کودکان، مادران باردار و سالمندان در اولویت مرحله سوم غربالگری هستند.

 

شیخ زاده گفت: مردم همکاری لازم را با افرادی که از پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت تماس می گیرند، داشته باشند.

کد خبر 959922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha