خبرنگاری در حوزه دین سخت است

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد استان کرمان گفت: برای ما که در جامعه شیعی زندگی می کنیم جدای از دانایی باید پیش زمینه همه فعالیت ها دین باشد و کسی که می گوید و می نویسد باید بر اساس دین باشد و به همین دلیل خبرنگاری در حوزه دین سخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی، پنجشنبه( ۲۳ مرداد) در جریان بازدید مسئولین حج و زیارت استان از خبرگزاری شبستان به مناسبت روز خبرنگار؛ خبرنگاری و نوشتن را به نوعی مسبوق به سابقه حدیث نگاری توسط راویان احادیث دانست  و گفت: برای ما شیعیان قول و تقریر معصوم حجت است لذا در سلسله روایان دنبال راویان ثقه هستیم که ثقه بودن آنان مورد تأیید باشد.

 

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با تصریح اینکه در علم حدیث به نویسندگانی مراجعه می کنیم که در کنار دانایی، دیندار هم بودند؛ خاطرنشان کرد: پس برای ما که در جامعه شیعی زندگی می کنیم جدای از دانایی باید پیش زمینه همه فعالیت های ما دین باشد و کسی که می گوید و می نویسد باید بر اساس دین باشد و به همین دلیل خبرنگاری در حوزه دین سخت است.

 

 

وی ادامه داد: خبرنگاری حتماً باید با عشق درآمیخته باشد تا خبرنگار کار خود را با علاقه دنبال کند و وقتی عشقی در کار است حتماً فهم و مفاهمه در کار خواهد بود و از قِبَل مفاهمه حتماً  قلم انسان تقن خواهد بود.

 

 

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: خبرگزاری شبستان، حوزه دین است و  کسی باید آن را مدیریت کند که به حوزه دین اشراف داشته باشد که در استان کرمان در این راستا قدم های خوبی برداشته شده و امیدواریم در ادامه نیز مسیر درست و دقیق پیش برود.

 

 

وی گفت: در شرایطی که نگاه امروزی به حوزه دین کم لطف شده اما اخبار شبستان به عنوان یک رسانه دینی در صدر است و این اتفاق مبارکی است لذا ما و همه نهادهایی که دغدغه دین دارند، مدیون شبستان هستیم و برای همین باید کمک کرد تا فعالیت های این رسانه بهتر از گذشته انجام شود.

 

 

کد خبر 960027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha