مبلغان در کنار هیئات مذهبی برای بهتر برگزار شدن مراسم محرم تلاش مضاعف کنند

حجت‌الاسلام علیپور گفت: با توجه به اینکه مبلغین و مبلغات در کنار هیئات مذهبی در صف اول جبهه‌ انقلاب اسلامی هستند، باید برای بهتر برگزار شدن این مراسمات تلاش مضاعف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سعید علیپور» شامگاه (پنجشنبه ۲۳ مرداد) در نشست تعالی راهبران گام دوم انقلاب-شبکه تبلیغی، با بیان اینکه ائمه جماعات باید امام تحول باشند اظهار کرد: ائمه جماعات باید با راهبری آحاد مردم توسط دین جامعه‌ساز، مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک با اشاره به اینکه مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) با نظم بیشتر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند افزود: با توجه به اینکه مبلغین و مبلغات در کنار هیئات مذهبی در صف اول جبهه‌ انقلاب اسلامی هستند، باید برای بهتر برگزار شدن این مراسمات تلاش مضاعف کنند.

 

وی اذعان داشت: در همین ارتباط، اقداماتی قبل از محرم در محورهای هماهنگی، اقناع و اطلاع‌رسانی نسبت به شرایط خاص حاکم بر مراسم سال جاری برای گروه‌های هدف صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام علیپور تصریح کرد: کارگروه‌های مراسمات عزاداری شامل کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا و عضویت دستگاه‌های ذیربط فرهنگی، حوزوی، شورای هیئات، کانون مداحان، نیروی انتظامی، دادستانی، شبکه بهداشت و درمان، سازمان بسیج، ادارات آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است و کیفیت مراسمات عزاداری را رصد می‌کنند.

 

وی با اشاره به کمک‌های مومنانه مردم و تولید ماسک توسط هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و نیروهای مردمی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: در تلاش هستیم تا دوباره کارگاه‌های تولید ماسک را احیا کرده و بخشی از ماسک‌های مورد نیاز هیئات را فراهم کنیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به ارائه برخی از نکات مربوطه پرداخت و خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود با اطلاع‌رسانی قبلی به عزاداران، زمینه جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی در قالب طرح «نذر سلامت عزاداران و بیماران کرونایی» فراهم شود و پس از دریافت نذورات (مالی و مواد غذایی)، اقلام بهداشتی و یا غذایی تهیه و توزیع آنها در بین نیازمندان صورت گیرد.

کد خبر 960146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha