یزد الگوی تعامل دولت و ائمه جمعه در کشور است

طالبی استاندار یزد گفت: یزد الگوی تعامل دولت و ائمه جمعه در کشور است و این مسئله به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار یزد، معاون اجرایی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از ائمه جمعه شهرستان‌های یزد در مهریز برگزار شد.

محمدعلی طالبی استاندار یزد در این نشست عنوان کرد: تعامل و هماهنگی شورای ائمه جمعه با استانداری طی سال گذشته، موجب کاهش چالش‌ها و تنش‌ها و هماهنگی بهتر در راستای هم‌فکری و هم‌اندیشی در خصوص مسائل استان و عبور از مشکلات و موانع شده است.

وی با اشاره به همراهی و همکاری ائمه جمعه درزمینهٔ مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر، بهترین هماهنگی ممکن را با جامعه روحانیت برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا داشته‌ایم.

طالبی بابیان اینکه بسیاری از تصمیمات برای مدیریت کرونا با هماهنگی و همکاری ائمه جمعه اتخاذشده است، افزود: این تعامل در کنار همگامی، هدایت و رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان، موجب کنترل مؤثر این بیماری در استان شد.

وی افزود: نماینده ولی‌فقیه در استان از آغاز شروع به کار بنده به‌عنوان استاندار، حضور پررنگی در استانداری و جلسات مختلف داشتند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

استاندار یزد با اشاره به ارتباط و تعامل ائمه جمعه شهرستان‌ها با فرمانداران عنوان کرد: در عین اینکه در حال حاضر با پیچیده‌ترین مشکلات روبرو هستیم، بالاترین سطح تعامل طی سال‌های گذشته را در این حوزه شاهد می‌باشیم.

طالبی بابیان اینکه می‌توان یزد را به‌عنوان الگویی از تعاملات سازنده بین دولت و ائمه جمعه در کشور معرفی کرد، افزود: خط‌کشی‌های واهی بین دولت و دیگر دستگاه‌ها و نهادها موجب فاصله مردم با حاکمیت می‌شود و باید این خط‌کشی‌ها حذف‌شده و یزد می‌تواند الگویی مناسب در این زمینه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستورالعمل ستاد کرونا در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم، عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی این دستورالعمل، واگذاری نقش محوری اجرای مصوبات به سازمان تبلیغات اسلامی است.

استاندار یزد افزود: با توجه به اعتماد و تعامل استان با شورای تبلیغات اسلامی، تمام پیشنهاد‌ها این سازمان که در جلسه کارشناسی اتخاذشده بود را در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مصوب کردیم.

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: نباید مصوبات ستاد ملی کرونا را به‌عنوان خواست دولت تلقی شود چراکه تمامی تصمیمات بر اساس اجماع تمامی ارکان نظام گرفته می‌شود و همه باید تابع آن باشند.

کد خبر 960150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha