قرارداد امارات و اسرائیل خیانت آشکار به مردم فلسطین است

بسیاری از گروه های فلسطینی و تقریباً تمام آنها توافق بین کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، بسیاری از گروه های فلسطینی و تقریباً تمام آنها توافق بین کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و عادی سازی روابط با صهیونیستها را خیانت به مردم مسلمان فلسطین عنوان کردند.

 

اخیراً  توافقنامه ای برای ارسال کمک های درمانی به سرزمین های اشغالی از سوی امارات امضا شده است که با واکنش شدید جناح های فلسطینی روبرو شده است. این توافق نامه ، که ظاهرا دونالد ترامپ واسطه آن بوده است، روز پنجشنبه اعلام شد.

 

حزم قاسم سخنگوی گروه مقاومت حماس که مقر خود را در قلمرو فلسطین نوار غزه در محاصره اسرائیل دارد ، اما به خبرگزاری فرانسه گفت که این توافق خیانت به فلسطین است و همکاری با صهیونیستها در حقیقت همدستی با آنها در جنایت علیه بشریت است.

 

فوزی برهوم ، سخنگوی دیگر حماس ، گفت: عادی سازی تنها به صهیونیستها در اشغال بیشتر سرزمین های فلسطین کمک می کند.

 

تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری نیز این قرارداد را به شدت محکوم کردند و اعلام کردند در برابر آن با حماس متحد خواهند شد.

 

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه عرب خواسته است تا در یک نشست اضطراری علیه این توافق اقدام کنند. وی گفت: این قرارداد خیانت به مردم فلسطین است.

 

عباس گفت: از جمله چیزهایی که در نتیجه عادی سازی رابطه با صهیونیستها فروخته می شود شهر بیت المقدس است که صهیونیستها درصدد تصاحب کامل آن را دارند.

 

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان به نقل از مقامات جنبش فتح اعلام کرد که شیخ محمد بن زاید ، ولیعهد ابوظبی ادعا کرده است که این توافق نامه الحاق سرزمین های فلسطینی را به شهرک های یهودی نشین متوقف خواهد کرد.

 

با این حال ناظران هشدار دادند كه رژیم اسرائیل نه تنها قصد متوقف كردن این طرح را ندارد ، بلكه در حال اجرای این پروژه در کرانه باختری است.

کد خبر 960254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha