همگام با عمل کردن به وظایف دینی و انقلابی در محرم، حامل انتقال پیام عاشورا باشیم

حجت الاسلام فعالی گفت: در محرم الحرام امسال باید تلاش کنیم تا همگام با عمل کردن به وظایف دینی، ملی و انقلابی در محرم، حامل انتقال پیام عاشورا باشیم.

حجت الاسلام «حسینعلی فعالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا اظهار کرد: عزاداری برای سید و سالار شهیدان، از ما جدا شدنی نیست و امسال هم با وجود شیوع ویروس کرونا کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر در نکا برگزار شد و چگونگی برنامه ریزی در شب و روز محرم  با رعایت دستورالعمل بهداشتی به هیات مذهبی اطلاع رسانی شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: براساس برنامه ریزی، برنامه های 10 شب اول محرم الحرام از ساعت ۲۱و۳۰دقیقه شب همراه با نماز جماعت آغاز و سپس با زیارت عاشورا ، مداحی و سخنرانی ادامه دارد و به طور منظم هر شب،افراد با ماسک و دستکش در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

وی گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه و در این برهه حساس شیوع کرونا نباید انتقال ارزش های دینی و اسلامی و همچنین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین پیام عاشورا به فراموشی سپرده شود و باید در این راستا در فضای مجازی و غیرمجازی اطلاع رسانی دقیق انجام شود.

 

حجت الاسلام فعالی افزود: تولید برنامه های محتوایی با رویکرد مقابله با ویروس کرونا در فضای مجازی برای جلوگیری از همه گیری این ویروس یکی از الزامات مهم است که نباید از نظر دور نگه داشته شود و باید قبل از رسیدن ماه محرم و برنامه ریزی مراسمات به آن توجه ویژه شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا ادامه داد: باید تلاش شود تا امسال هم همچون همیشه شهر و روستاها رنگ و بوی محرم گرفته و ضمن سیاه پوش کردن خیابان ها و کوچهها، منازل، مساجد، حسینیهها و تکایا رنگ و بوی محرم بگیرند.

 

وی تصریح کرد: مشارکت در برگزاری عزاداری مسجد و محله، سمت و سو دادن برنامه فرهنگی در برنامه‌های نذورات و احسانات با رعایت پروتکل بهداشتی، قرائت ادعیه خوانی و زیارتنامه این ایام از جمله زیارت عاشورا با استفاده از ظرفیت محرم و مسجد از دیگر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این دروان در شهرستان نکا است.

کد خبر 960384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha