فعالیت ۱۱ مرکز افق در کرمانشاه

حجت الاسلام توسلی، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۱ بقعه در سطح یک و دو در استان تبدیل به مراکز افق شده‌اند ، در این مراکز فعالیت های اجتماعی فرهنگی و قرآنی انجام می‌شود و تقریباً تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف به این مراکز منتقل شده است.

حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل سازمان اوقاف استان کرمانشاه  در رابطه با طرح تبدیل بقعه های متبرکه به قطب‌های فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: از ابتدای سال تاکنون بقاع متبرکه با شعار «بقاع متبرکه تعطیل نیست» با تولید ماسک و طبخ غذا برای کادر درمانی بیمارستان‌ها و گروه‌های جهادی به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

 

وی افزود: بیشتر ارگان‌ها و نهادهایی که با اوقاف همکاری داشته‌اند با این مراکز تفاهم نامه بسته و با آنها همکاری می کند.

 

 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل سازمان اوقاف استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمامی مراکز فعال هستند و در آنها فعالیت های اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان و ایام کرونا مراکز افق، مرکز توزیع بسته های معیشتی و پخت غذا ، ضدعفونی معابر و محلات و توزیع بسته های بهداشتی بودند.

 

توسلی،  گفت: تنها در ماه رمضان حدود ۴۰ هزار قرص نان بین جامعه کم‌برخوردار توزیع شده است .

 

 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل سازمان اوقاف استان کرمانشاه بااشاره به نزدیک شدن ایام محرم و فعالیت مراکز افق،  اظهار داشت: برای ایام محرم این مراکز برنامه‌ی توزیع چند هزار بسته غذایی، گوشت گرم و نان گرم بین نیازمندان را در دستور کار دارند .

 

توسلی تاکید کرد: مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا ، در این مراکز برگزار می شود .

کد خبر 960420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha