بیان واقعیت ها هنر واقعی خبرنگاران است/ مطالبه گری از مسئولان، تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه هنر خبرنگار این است که در غفلت جامعه، مطالب و حقایق را بیان کند، گفت: مطالبه گری دستور و تاکید مقام معظم رهبری است و یکی از اصنافی که می تواند به راحتی مطالبه گری داشته باشد، قشر خبرنگار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۵ مرداد) در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام در حسینیه حضرت زینب کبری(س) با تقدیر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در راستای مجاهدت در زمینه اطلاع رسانی، اظهار کرد: خبرنگاری، کار و شغلی پردغدغه و پرهزینه است، ولی افتخار خبرنگاران این است که پیام رسانانی هستند که کارشان از جنس انبیاء و پیامبران الهی است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با  گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگارانی که برای آگاه سازی مردم جان خود را فدا کرده اند، ابراز کرد: پیامبران الهی برای ابلاغ پیام الهی و انجام رسالت خود هزینه پرداخت می کردند، جامع را آگاه می کردند و آن هایی که مدعی آگاهی در جامعه بودند، تحمل چنین شخصیت های بیدار کننده ای را نداشتند.

 

وی با بیان اینکه واقعیت هایی در جامعه وجود دارد و  انعکاس خبری این واقعیت ها در جامعه اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد، ابراز کرد: در حادثه کربلا اگر خبرنگار و پیام رسانی مانند حضرت زینب(س) وجود نداشت، چه بسا  عاشورای حسینی به فراموشی سپرده می شد و یا حداقل تحریف می گردید، آنچه امروز ما داریم مرهون مجاهدت های  خبرنگارانی است که واقعیت ها را به ما رساندند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه هنر خبرنگار این است که در غفلت جامعه مطالب و حقایق را بیان کرده  و چامعه را آگاه و بیدار کند، افزود: خبرنگار نسبت به آنچه  در اطرافش می گذرد، نمی تواند بی تفاوت باشد و بالاترین از این، زمانی است که غبار شبهه فضای جامعه را در بر می گیرد و رسالت خبرنگار بسیار سنگین تر می شود و باید گفت که واقعیت نمایی، هنر واقعی خبرنگار است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به فضای امروز جامعه و سیاه نمایی برخی از افراد در خصوص قرار داد ایران و چین، یادآور شد: بر اساس قانون  اساسی چنانچه در کشور بخواهند برخی معاملات بین المللی که دارای هزینه های سنگینی برای کشور است، انجام شود باید مجلس آنرا تائید کند، برخی سیاه نمایی می کنند چرا که از ارتباط ایران و چین ضرر می کنند و به همین خاطر در این زمینه شبهه افکنی می کنند، نقش رسانه ها در  زمینه شبهه زدایی و کنار زدن غبارها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

وی با تاکید بر اینکه مطالبه گری دستور و تاکید مقام معظم رهبری است و یکی از اصنافی که می تواند به راحتی مطالبه گری داشته باشد قشر خبرنگار است، گفت: کسانی که مسئولیتش را برعهده گرفته اند و وزن مدیریتیشان به اندازه جایگاهشان نیست و با رانت به مدیریت رسیده اند، از پاسخگویی مطالبات به حق خبرنگاران عاجز  بوده و به دنبال حاشیه سازی می روند.

 

امام جمعه ایلام ابراز کرد: در سال هایی  که از عمر با برکت انقلاب اسلامی  می گذرد، حرکت انقلاب، حرکتی بر خلاف جریان آب بوده است و در طول این سال ها با موانع و مشکلات مختلفی مواجه بوده ایم، فشار دشمن بیرونی  با تلاش های عناصر خود فروخته داخلی علیه نظام اسلامی همراه بوده است،  امروز باید دقت کنیم دستاوردهای انقلاب اسلامی که خیلی هم زیاد است بیان شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: رسانه های خبری دشمن،دستاوردهای انقلاب اسلامی به هیچ وجه بیان نمی کنند اما سیاه نمایی ها را با بوق های رسانه ای خود، بیان می کنند و افکار جامعه را در فضای ناامیدی و یاس قرار می دهند، رسانه های کشور باید رسالت خود را انجام دهند، نقشی که خبرنگاران در مدیریت افکار عمومی انجام می دهند، بسیار تاثیرگذار است.

 

وی افزود: هنری که رسانه های غربی  برای القای مطالب خلاف واقع خود دارند، رسانه های کشور باید در القای مطالب حق  نظام و انقلاب اسلامی به کارگیرند و تلاش کنیم افکار  عمومی جامعه ما به سمت و سویی که  انقلاب اسلامی حرکت می کند، سوق داده شود و فضای مجازی  در این شرایط فوق العادده تاثیرگذار است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای گسست خانواده اصیل ایرانی و اسلامی به کار بسته است، خبرنگاران برای ارزش های اصلی که در خانواده ایرانی وجود دارد، تلاش کنند، دشمن تحمل ندارد  که خانواده ایرانی به عنوان موثرترین عامل تربیت انسانی و هویت دهنده به جامعه  وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار، خاطرنشان کرد: حیات  و پویایی جامعه بستگی به اخبار و اطلاع رسانی اصحاب رسانه دارد  در جامعه انتشار پیدا پیدا کرده و موجب آگاهی اقشار مختلف مردم می شود.

 

وی با اشاره به ۲۶ مرداد و گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد:  به چنین نسلی افتخار می کنیم که در اسارت دشمن  هرگز سر تسلیم و تعظیم فرود نیاوردند و  دشمن بعثی را مغلوب اراده آهنین خود کردند.

 

امام جمعه در بخش دیگری با بیان اینکه باید تحمل نظرات مخالف همدیگر را داشته باشیم، ابراز کرد:  ما در مبانی با هم اختلاف نداریم بلکه اختلاف سلیقه وجود دارد و اختلاف سلیقه قابل تحمل است و چنانچه  اختلاف سلیقه همدیگر را تحمل کنیم و وحدتی در  بین اصحاب رسانه به وجود بیاید، آن موقع  هیچ خبرنگاری به آسانی طعمه افرادی نمی شود که با پول آن ها را بخرند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: رسالت خبرنگاری و حرمت قلم  اقتضا می کند که از این توان و ظرفیت برای حب و بغض شخصی استفاده نشود، حرمت قلم بالاتر از این است که از آن برای  مطامع شخصی استفاده شود، در شرایط فعلی اصحاب رسانه بایستی آمید آفرین باشند، دشمنان با تمام توان در حال سیاه نمایی هستند و نباید به این سیاه نمایی های دامن زد، در نقد ها منصف بوده و راه کارها بیان شود.

 

وی با بیان اینکه نداشتن درآمد هزینه سنگین زندگی، دختران دم بخت، فضای سنگین کرونا و بیکاری و درآمد کم از جمله مشکلاتی است که مردم با آن درگیر هستند، گفت: رسانه های استان با وحدت رویه با مباحث گرانی های بدون ضابطه و افرادی که در آن دخیل هستند، وارد شوند، اصحاب رسانه اگر در جایی که دغدغه مردم است وارد شوند، به طور قطع مردم نیز همراهی می کنند و مسئولان نیز باید پاسخگو باشد.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: برخی ادارات در وظایفی که دارند، کوتاهی می کنند و باید پاسخگو باشند، رسانه ها و مطبوعات استان نیز در قالب امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند که این کوتاهی ها و قصور را تذکر دهند و اگر مرتفع نشد و در فضای رسانه ای مطرح کنند.

 

گفتنی است در این نشست، محمد علینظری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام، « سامی شهبازی» رئیس خانه مطبوعات استان ایلام، تعدادی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام از جمله « عباس خزلی» پیشکسوت رسانه، « فرشته سنجیده» فعال رسانه ای، « عبدالحمید کرمی» پیشکسوت رسانه ای،« ابراهیم محمدی» و «عظیم پیرانی» از فعالان رسانه ای استان به بیان نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

 

در پایان این مراسم نیز از سایت اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان رونمایی شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 960584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha