بخش نامه های بانک مرکزی، صادرکنندگان را دلسرد کرده است

رازقی گفت: بخش نامه های بانک مرکزی، صادرکنندگان را ناراحت کرده و آنان دلسرد شده اند، بر اساس آمارهای عنوان شده صادرات کشور ۴۰ درصد افت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (شنبه ۲۵ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هرچه که ما بیشتر فریاد بزنیم اما هنوز کار جا دارد، هنوز نتیجه ای که انتظار داشتیم در راستای افزایش تولید و صادرات استان باشد، دریافت نشده است، گفت: امروز تعامل خوب اتاق با استانداری و سایر نهادهای استان، شاهد هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه فعال اقتصادی در فارس نداریم که مشکل را در اتاق مطرح نکرده باشد و آن مشکل حل نشده باشد، افزود: در سال جاری هم مشکل تحریم و هم مشکل کرونا را داریم صادرکننده ها به مدت طولانی از بسته شدن مرزها متضرر شدند و برخی از تولید کنندگان لطمه های فراوانی دیدند.

وی با اشاره به اینکه فارغ از همه اینها، اقدام اخیر بانک مرکزی در رابطه با صادرکنندگان، اقدام مناسبی نیست و تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد، اظهار کرد: ما بارها این موضوع را گفتیم، کار بانک مرکزی فرافکنی است، صادرکننده و تولید کننده نمی تواند فعال باشد ولی پول خود را برنگردانده باشد.

رازقی با یادآوری این مطلب که مگر تولید و صادرات چقدر سود دارد که پول را بر نگردانده باشند؟، افزود: 22 میلیارد دلار که به ارز چهار هزار و 200 تومانی اختصاص داده شد، چی شد؟، هر زمانی که یک موضوعی در راستای حمایت از اقشار محروم صحبت می کنند یک مسئله اینچنینی پیش می آید، مردم شیرینی رونق پول را حس نکردند و گرانی های آن را درک کردند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه اگر فشار بانک مرکزی به صادرکنندگان تداوم یابد، ممکن است کشور با توجه به سیاست بانک مرکزی، در زنجیره تامین کالاهای اساسی، دچار مشکل شود، تاکید کرد: بخش نامه های بانک مرکزی، صادرکنندگان را ناراحت کرده و آنان دلسرد شده اند، بر اساس آمارهای عنوان شده صادرات کشور 40 درصد افت کرده است و انتظار داریم رسانه ها از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را حمایت کنند.

 

 

کد خبر 960689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha