حضور خواهران طلبه در عرصه های مختلف برای انقلاب اسلامی افتخار است

حجت الاسلام محمودی گفت: پدیده خواهران طلبه به گفته مقام معظم رهبری، پدیده عظیم و مبارکی است و موجب پرورش هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه علیه خواهران می شود که حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه های مختلف برای انقلاب اسلامی افتخار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «عبدالرضا محمودی»، امروز (شنبه 25 مرداد) در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه «الزهرا (س)» گفت: یکی از اعجازهای شرایع آسمانی، ظهور آنها در ظلمانی ترین سرزمین های بشری است و شریعت اسلام نیز ظهور در سرزمینی بسیار جاهل بود.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان فارس افزود: در قرآن کریم نیز آمده است که زمانی که در این سرزمین بشارت دختر دار شدن به فردی داده می شد، چهره اش از ناراحتی و خشم سیاه شده و این فرد از شدت ناراحتی تمام ظرفیت وجودیش پر می شد.

وی اضافه کرد: اسلام در چنین سرزمنی ظهور کرد و پس از چند صباحی، شخصیتی متولد می شود به نام حضرت زهرا (س) که پیامبر اکرم (ص) به کرات بر دستان او بوسه میزند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد:  در بررسی تاریخ تشیع در عصر امامان معصوم (ع) و در عصر غیبت در جامعه، زنان همواره نقش آفرین بوده اند و پس از پیروزی انقلاب شاهد شکوفایی بیشتر حضور بانوان در جامعه می شویم.

وی ادامه داد: با پیشنهاد برخی بزرگان، جامعه الزهرا (س) به عنوان اولین مرکز حوزه علمیه بانوان در سال 63 تاسیس می شود و به تدریج حوزه علمیه خواهران در سال 75 در سراسر کشور رسما تاسیس می شود.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به مشغله و مسئولیت فرزند پروری، همسرداری و ... بانوان عنوان کرد: بانوان ما با تمامی این مسئولیت ها در حوزه علمیه حضور غیر قابل توصیفی دارند و کمتر صحنه ای در مراکز آموزش عالی شاهد هستیم که حتی فرزند کوچک خود را به کلاس بیاورند و از درس حوزه غافل نشوند.

وی افزود: شیوع کرونا، حضور بانوان در جامعه را بیشتر به نمایش گذاشت و استید حوزه بانوان به عنوان خواهران غساله در این عرصه حضور یافتند که یکی از این اساتید، کلاس درس عملی خود را در جایگاه استادی نیز به غسالخانه آورد و از کتابی خود با نام «دکتری که غسال شد» رونمایی کرد.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: پدیده خواهران طلبه به گفته مقام معظم رهبری، پدیده عظیم و مبارکی است و موجب پرورش هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه علیه خواهران می شود.

وی ادامه داد: حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه های مختلف مانند حضور اساتید دانشگاهی در عرصه های علمی دیگر برای انقلاب آبرو آبرو و افتخار است که به برکت انقلاب اسلامی چنین فضاهایی ایجاد شده است.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان فارس اعلام کرد: کلید مقدمات مدرسه علمیه «الزهرا (س)» در شیراز در سال 88 خورده شد و با تلاش های آیت الله «موحد» و با پیگیری در بخش های مختلف و مشارکت های مردم موجب ایجاد ارتباط حوزه با آحاد مردم شده است.

کد خبر 960696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha