نظارت بر رعایت اصول اولیه بهداشتی و تغذیه در زندان ها در اولویت است

محمدی اصل با بیان اینکه نظارت بر رعایت اصول اولیه بهداشتی و تغذیه در زندان ها در اولویت است گفت: تمامی زندانیان جدید الورود مورد معاینات دقیق قرار گرفته و در پرونده آنان ثبت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی زندان‌های گیلان، «رضا محمدی اصل» در بازدید از زندان های تالش، حویق و آستارا نظارت بر رعایت اصول اولیه بهداشتی در زندان‌ها را به‌دلیل داشتن زندگی گروهی جزو اولویت دانست و گفت: رعایت این موارد در زندان‌ها بر سلامت جسم، روح و روان افراد مستقیما تاثیر به‌سزایی دارد.

 

مدیرکل زندان‌های گیلان ادامه داد: واحد بهداشت و درمان زندان‌های گیلان با داشتن تعداد ۶۷ نفر نیروی متخصص، پزشک، دندانپزشک، پرستار، بهیار، روانشناس و کارشناس در رشته های بهداشت، علوم آزمایشگاهی، تغذیه و … در زندان های گیلان فعالیت دارند و حضور مداوم کارکنان بهداشت و درمان در بهداری زندان ها به‌گونه ایی است که تمامی زندانیان جدید الورود مورد معاینات دقیق قرار گرفته و در پرونده آنان ثبت می شود و در صورت نیاز مورد مراقبت های مناسب پزشکی، روان درمانی و مشاوره توسط افرد متخصص قرار می گیرند.

 

محمدی اصل استانداردهای بهداشتی برای کلیه زندانیان اعم از زن و مرد را برابر استانداردهای مشخص شده عنوان کرد و افزود: در طول مدت تحمل کیفر به منظور تشخیص، رسیدگی و پیگیری بیماری‌های خاص پزشک در دسترس زندانی بوده و وسایل بهداشتی و داروهای عمومی و خاص نیز از طریق زندان مهیا می شود.


مدیرکل زندان های گیلان در خصوص تغذیه زندانیان و توجه ویژه در این مقوله برای مددجویان در حال تحمل کیفر گفت: علاوه بر برنامه غذایی فصلی که پخت می شود، میوه های فصل نیز جزو برنامه های غذایی آنان قرار دارد و همچنین برای مادران باردار و اطفال شیرخوار نیز برنامه غذایی متنوع تری در نظر گرفته شده است که هیچ گونه مشکلی برای مادر و فرزند وی نباشد.


مدیرکل زندان های گیلان در پایان با اشاره به اینکه زندان محلی مناسب برای کودکان نیست خاطرنشان ساخت: وظیفه ما ایجاد محلی امن و آرام برای کلیه زندانیان، مخصوصا مادران استکه به‌دور از آسیب‌های روحی و روانی بتوانند دوران تحمل کیفر را بگذرانند و با داشتن برنامه های اصلاحی و تربیتی بتوانیم گروه هدف را به آغوش جامعه بر گردانیم.

کد خبر 960711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha