کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» رونمایی می‌شود

کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» اثر حجت‌الاسلام اکبرنژاد سه‌شنبه، ۲۸ مردادماه، در سالن اجتماعات مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی قم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین اکبرنژاد در کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» ابتدا کار خود را بر پایه ماهیت‌شناسی عزاداری شروع و بحثی درباره چرایی عزاداری برای بزرگان دینی ارائه می‌کند.

وی در ادامه روایات مربوط به زیارت اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) از منظر دقیق فقهی مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به مسئله وجوب زیارت امام حسین(ع) از نگاه فقهی می‌پردازد.

بنابر این گزارش، در این کتاب ضمن کنکاش در احکام فقهی مرثیه‌سرایی و عزاداری و اسلوب‌های آن، بحثی مبسوط درباره انحرافات و شبهاتی که درباره عزاداری ائمه(ع) ایجاد شده انجامم می‌شود. نویسنده در این بخش پایانی تمامی ادله و ارتکازات غلط ظهور یافته در این زمینه را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

 

مؤسسه تحقیقاتی «فقاهت و تمدن‌سازي اسلامي» در سال ۱۳۸۹ با هدف پيگيري و تحقق منويات مقام معظم رهبري – حفظه الله – در باب ضرورت تحول حوزه تشکیل شد. هئيت مؤسس عبارت‌اند از: محمدحسن نجفي و محمدتقي اکبرنژاد. حجت الاسلام و المسلمين محمدحسن نجفي معاون رياست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و رئيس پيشين دفتر تبليغات تهران و سردبير مجله «کاوشي نو در فقه اسلامي» هستند.حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي اکبرنژاد نیز، به سمت مدير مؤسسه فقاهت، سالياني است كه به تحقيق و تأليف اشتغال دارند و متون مؤسسه، به قلم و بر پاية دستاوردهاي علمي ايشان است.

اولین خدمات موسسه، کتب تولیدی و لوح فشرده تدریس این کتب می باشد که جهت خرید و مطالعه توضیحات و لیست کامل آن می توانید به آدرس https://book.feghahat.com مراجعه نمایید.

 

آیین رونمایی از کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)»، سه‌شنبه، ۲۸ مرداد، از  ساعت ۱۱ صبح در قم به آدرس خیابان صفاییه، کوچه ۳۳، پلاک ۳۱، سالن اجتماعات مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 960869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha