برپایی ایستگاه صلواتی و تجمع هیات‌های مذهبی در خراسان جنوبی ممنوع است

عباسی‌مقدم گفت: برپایی ایستگاه صلواتی و تجمع هیات‌های مذهبی در ماه محرم به دلیل شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا عباسی‌مقدم» پیش از ظهر امروز (26 مرداد) در جلسه توجیهی ابلاغ دستوالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم 1442 که با حضور روحانیون و مداحان در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: هیات مذهبی و دسته‌های عزاداری ضمن اجرای مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) باید در جهت سلامت عمومی جامعه دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا را رعایت کنند.

 

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه هیات عزاداری باید از تجمع در محیط سربسته که موجب انتقال ویروس کرونا می شود اجتناب کنند، افزود: برخی از حسینیه ها و مساجد استان فضای بازی برای برگزاری مراسم ندارند از این رو می توانند با هماهنگی مراسم را در حیاط مدارس نزدیک خود با رعیت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند.

 

عباسی مقدم با بیان اینکه توزیع نذورات باید به صورت خشک باشد و هر گونه پخت و پز و توزیع غذای گرم ممنوع است، ادامه داد: ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی توزیع نذورات مردمی جزو دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا است.

 

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان، بیان‌ کرد: سرو غذا در مساجد و اماکن مذهبی نخواهیم داشت و برای برگزاری مراسم هیئت‌ها باید از سایت بیرق مجوز بگیرند.

 

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم در رأس برنامه‌های ماه محرم است، عنوان کرد: امسال با توجه به تعطیلی نماز جمعه در مرکز استان، اقامه نماز ظهر عاشورا نیز انجام نمی شود.

 

عباسی مقدم با بیان اینکه امسال مراسم علم بندان نیز در استان برگزار نخواهد شد، افزود: هیئت های مذهبی مرکز استان در روز جمعه اول ماه محرم ساعت ۹ صبح به صورت کاروان خودرویی با برافراشتن پرچم عزای حسینی در سطح شهر حرکت خواهند کرد.

 

 

کد خبر 960937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha