مهلت ۲ ماهه برای تعیین تکلیف اراضی دولتی واگذار شده در خوسف

شفیعی با اشاره به واگذاری اراضی در برخی از روستاهای خوسف، گفت: این اراضی به دلیل نداشتن پیشرفت فیزیکی باید طی دو ماه آینده از سوی بنیاد مسکن تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد شفیعی» صبح امروز (26 مرداد) در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: در برخی از روستاهای شهرستان خوسف در زمین های واگذار شده از سوی دولت هیچ ساخت و سازی صورت نگرفته است.

 

فرماندار خوسف افزود: این اراضی باید طی دو ماه آینده از سوی بنیاد مسکن شهرستان و استان تعیین تکلیف و به افراد نیازمند دیگری واگذار شود، همچنین دهیاران و شوراها باید افراد نیازمند دیگر را شناسایی و به بنیاد مسکن معرفی کنند.

 

وی همچنین احداث سیل بند در ورودی روستای خور و شهر ماژان را ضروری عنوان کرد و گفت: متولی احداث سیل بند در این مناطق بنیاد مسکن  استان است لذا این اداره کل باید از هرگونه اتفاق این دو روستا جلوگیری و سیل بند را احداث کند.

 

شفیعی با اشاره به مشکلات قطعی آب در برخی از روستاهای شهرستان خوسف، اظهار کرد: دلیل کم آبی در شهرستان خوسف فرسودگی شبکه آبرسانی و کشت های محصولات پر آب بر است که در این خصوص کشاورزان شهرستان باید اهتمام ویژه داشته باشند و از مصرف آب خانگی برای آبیاری باغ و ویلای خود صرف نظر کنند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس شورای تامین استان مقرر شده انشعابات پر مصرف قطع شود، لذا دهیاران و شورا ها باید در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده شخصی از آب شرب برای آبیاری مزارع، مراتب را به آب و فاضلاب اطلاع دهند  تا این افراد به قوه قضائیه معرفی شوند.

 

فرماندار خوسف با اشاره به مشکل کم فشاری آب در روستای سیوجان، بیان کرد: برای رفع مشکل کم فشاری در این روستا باید هزار  متر لوله تعویض شود، لذا آب و فاضلاب شهرستان باید تا مهرماه سال جاری نسبت به تعویض حداقل 200 متر لوله اقدام کند.

 

شفیعی گفت: با توجه به وجود بیماری تب برفکی در استان، تولید کنند گان و دامداران باید نسبت به واکسینه کردم دام های خود در اسرع وقت به صورت شخصی اقدام کنند چراکه در غیر اینصورت شاهد کاهش تولید و خسارت دربخش اقتصادی خواهیم بود.

 

«مهدی بیجاری»، رئیس ناحیه مرکزی شرکت نفت بیرجند هم به مشکلات مردم برای تهیه گاز مایع در شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: گاز مایع برای پخت و پز است ولی مشاهده می شود افراد به صورت غیر مجاز از این گاز برای سوخت خودروهای خود استفاده می کنند که این موضوع سبب مشکلاتی شده است.

 

وی از خانواده های روستایی خواست تا برای تهیه گاز مایع در سامانه الکترونیکی شرکت نفت ثبت نام کنند تا در فصل سرما به مشکل سوخت مواجه نشوند.

 

رئیس ناحیه مرکزی شرکت نفت با بیان اینکه تاکنون 50 درصد خانوارهایی که نفت سوز بوده اند، در سامانه الکترونیکی سوخت ثبت نام کرده اند، گفت: دهیاران و شوراها موظفند در این خصوص اطلاع رسانی لازم و کافی را به اهالی روستاها داشته باشند تا مردم در فصل سرما با مشکل سوخت مواجه نشوند.

 

«علی نورمحمدی»، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خوسف نیز با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان، بیان کرد: انتظار داریم تمامی دستگاه های خدماتی شهرستان برای برگزاری کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

 

«علیرضا اکبری»، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف ضمن تاکید بر تامین سوخت دوم برای اصناف و واحدهای اقتصادی، افزود: این شهرستان حتی یک سردخانه زیر صفر ندارد، لذا باید سرمایه گذار معرفی شود.

 

 

 

 

کد خبر 961005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha