برگزاری مراسم عزداری محرم؛ از ضرورت افزایش سلامت روانی جامعه تا اجرای طرح همیاران سلامت در هیئت

مراسم عزداری محرم امسال متفاوت از سال های گذشته و با آمیخته ای از توجه به سلامت جسمی و افزایش سلامت روانی جامعه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی، یکشنبه(۲۶ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ماه محرم با بیان اینکه دغدغه هیئت ها نسبت به حفظ جان مردم بیش از بقیه است؛ گفت: نشانه آن اینکه هیئت ها از همان روزهای نخست بروز کرونا داوطلبانه به ضدعفونی معابر پرداختند، در بیمارستان ها به کادر درمان کمک و نیز اقدام به توزیع بسته های معیشتی کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: بنا به نظر خود دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه مجالس ماه محرم سلامت روانی مردم را افزایش می دهد، برپایی این مراسم یک ضرورت است و البته شیوه نامه سختگیرانه ای هم نوشته شده و بازرس ها بر روند اجرایی این فضا نظارت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نظارت ما نظارت دینی است که از همه نظارت ها بالاتر است؛ در این باره میزان استفاده از ماسک را پس از توصیه مقام معظم رهبری شاهد مثال آورد و ادامه داد: امسال با شعار « هر خانه یک حسینیه» به دنبال افزایش جلسات و کاهش تجمعات هستیم و افرادی که تقاضای مداح و یا سخنران را صرفاً برای جمع خانگی خود دارند می توانند عدد ۲ را به سامانه ۱۰۰۰۶۵۰۰ ارسال کنند که مداح بدون هزینه و کاملاً جهادی حضور خواهد یافت اما بقیه جلسات باید از طریق سامانه بیرق ثبت نام کنند.

 


حجت الاسلام حقانی با انتقاد از این موضوع که نذورات یک موضوع کاملاً عقلانی و نه خرافی است؛ اظهار داشت: امسال نذورات بیشتر در قالب موادغذایی خشک است.

 

سیدوحید احمدی طباطبایی هم با بیان اینکه عزاداری محرم در خون ما است و از بچگی که چشم باز کردیم با آن بودیم؛ تصریح کرد: در شرایط فعلی اما موضوع این است تعادلی میان برگزاری مراسم عزاداری و سلامت و امنیت جان مردم و ایجاد شود که در این باره تعامل و همکاری و در رأس آن مقام معظم رهبری در این امر مهم مثال زدنی است و نگاه مترقی مذهب شیعه  را نشان می دهد.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: کنکور با دستورالعمل هایی برگزار می شود؛ آزمون ارشد با دستورالعمل هایی برگزار شد و...لذا مسئله محرم در خون و پوست ما و یکی از مسائل خیلی مهمی است که به سلامت روانی و معنوی جامعه کمک می کند و نکته مهم رعایت پروتکل ها است.

 

وی با تصریح به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی، علوم پزشکی و مبلغان و مداحان وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل ها را دارند؛ افزود: طرحی تحت عنوان «همیاران سلامت» اجرا خواهد شد که به نیروهای داوطلب هیئت برای شرکت در طرح آموزش داده می شوداست که کمک به اجرای پروتکل کند.

 

احمدی طباطبایی همچنین از ساماندهی نذورات در قالب نذر سلامت، نذر ماندگار خبر داد.

کد خبر 961062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha