اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ملایر

نوروزی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه امسال شور حسینی را همراه با شعور حسینی در قالب طرح بصیرت عاشورایی اجرا می کند.

«حمید رضا نوروزی »در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر همه ساله همزمان با ایام ماه محرم و صفر برنامه‌های ویژه این ایام را در قالب طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌کند که امسال این برنامه‌ها با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در چار چوب قوانین برگزار خواهد شد.

  معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه‌های این اداره در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با شب اول محرم شروع می‌شود، افزود: در این زمینه جلسات مختلفی با دستگاه‌های شهرستان تشکیل شد که قرار است به مدت 11 شب همه برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم در فضای باز مقبره سیف الدوله برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه 5 هزار متر فضای باز برای حدود یک هزار و 200 نفر جمعیت در نظر گرفته شده است ،افزود: مکان کاملا ضد عفونی شده و به جای فرش و موکت قرار است از صندلی استفاده شود و فاصله گذاری اجتماعی نیز برای هر نفر به میزان دو متر در نظر گرفته شده و استفاده از ماسک نیز برای افراد شرکت کننده ضروری است.

نوروزی با بیان اینکه این مکان در مدت 11شب برگزاری مراسم قبل و بعد از ورود افراد شرکت کننده ضد عفونی و قبل از ورود افراد نیز تب سنجی افراد انجام خواهد شد گفت: با وجود همه پروتکلهای بهداشتی  باز هم ما تابع قانون و پروتوکل ها هستیم و  و هر زمان  شرایط اجازه برگزاری برنامه را ندهد ما از اجرای برنامه ها صرف نظر  خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه  اداره اوقاف و امور خیریه امسال شور حسینی را همراه با شعور حسینی اجرا خواهد کرد و به سلامت مردم توجه ویژه‌ ای دارد تصریح کرد: برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در این ده شب شامل  شروع برنامه  ها با قرائت قرآن، سخنرانی  نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و مدیر اداره تبلیغات اسلامی، در طی ده شب، ذکر ادعیه و زیارت عاشورا و سینه زنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پذیرایی در این مراسم ممنوع است گفت: این برنامه قرار است به صورت ضبط شده و در سه شب آخر نیز به صورت مستقیم از شبکه استانی همدان پخش شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه با بیان اینکه حدود یکصد میلیون تومان برای این برنامه هزینه شده گفت: این برنامه در راستای نیت واقف و در مکانی که واقف در نیتش به آن اشاره کرده امسال برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان ابنکه قرار است در دهه اول حدود 5 هزار پرس غذای گرم بین خانواده های نیازمند توزیع شود افزود: این تعداد غذا با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و با مجوز بهداشت و درمان پخت و بین خانوادههای کم برخوردار و حاشیه شهر توزیع می شود که برای این تعداد غذا نیز حدود 75 میلیون تومان هزینه خواهد شد.

 نوروزی  با بیان اینکه همه ساله برنامه های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه نیز برگزار می شد گفت: امسال با توجه به شرایط موجود هیچ کدام از بقاع متبرکه برنامه نخواهند داشت و برنامه های ما از طریق دو کانال تکیه ابواالفضل و امام زاده عبد الله ملایر در کانال فضای مجازی  منتشر و بارگزاری خواهد شد.

کد خبر 961242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha