مساجد نذورات و کمک های مردمی در ماه محرم به جامعه هدف برسانند

عضو هیئت رییسه مجلس گفت: مساجد می توانند نذورات و کمک های مردمی را که در قالب کمک های مومنانه در ماه محرم انجام می شود به دست اقشاری از جامعه که در بحث کرونا آسیب دیده اند، هدایت کنند.

حجت الاسلام «سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث کمک مومنانه در ماه محرم و نقش مساجد برای ساماندهی این کمک ها گفت: یکی از کارهای بزرگی که در ایام محرم به ویژه دهه اول این ماه انجام می شده است جدای از برنامه های عزاداری، اطعام عزاداران یا قربانی کردن گوسفند و گاو و شتر جلوی عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین بوده است و بیشتر این اطعام بین فقرا تقسیم می شده است.

 

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حالا که قرار است ای جلسات برگزار نشود و یا به صورت مختصر و محدود برگزار شود، این هزینه هایی که برای ابا عبدالله الحسین و مراسم ها انجام می شده است اگر در قالب کمک های مومنانه با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم ما بر اثر ویروس منحوس کرونا با مشکلات شدید معیشتی روبرو شده اند با آنها انجام می شود می توانیم گوشه ای از مشکلات آنها را برطرف کنیم.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان باعث خوشحالی تعداد زیادی خانواده هایی که بعضا نمی توانستند غذای گرم تهیه کنند، شد و قطعا این کمک ها در ماه محرم نیز می تواند آن تاثیری را که در سال های بعد در بحث اطعام عزاداران داشته است، داشته باشد. 

 

وی ادامه داد: افرادی نذر دارند و در بحث نذر وقتی صیغه خوانده می شود، واجب می شود و قطعا آنها خود را موظف می دانند که آن را انجام دهند؛ پس بهتر است این نذر را در قالب غذای گرم به  خانواده های مستمند و نیازمند برسانند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر محله ای متولیان مساجد شناخت دقیقی از افراد مستمند و کم توان مالی دارند لذا می توانند این نذورات را که در قالب غذای گرم است، به این خانواده ها و افراد برسانند لذا باید نقش و تاثیرگذاری مساجد را در این رابطه جدی تر بگیریم.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بحث کمک مومنانه فرمودند کار انقلابی گری صورت گرفته است، در همین رابطه ما باید این انقلابی گری ها را ادامه دهیم و به فکر مستمندان و نیازمندان باشیم./

کد خبر 961268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha