دسته روی هیات های مذهبی در سیستان و بلوچستان ممنوع شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دسته روی هیات های مذهبی در ایام محرم و صفر در سیستان و بلوچستان ممنوع است و در صورت مشاهده به هیات مذهبی خاطی تذکر، اعمال محدودیت در خدمات و لغو مجوز فعالیت ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام عیسی بزمانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: امسال در ایام محرم و صفر، اصل اجرای مجالس عزاداری ابا عبدالله حسین علیه السلام به صورت حضوری با اجرای پروتکل های بهداشتی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ظرفیت فضای مجازی در حوزه نشر نهضت امام حسین علیه السلام استفاده کنیم، ادامه داد:  از کسانی که در فرهنگ  عاشورا تلاش می کنند انتظار می رود که مایه انسجام باشند زیرا که مجالس عزاداری سید الشهداء نمادی از وحدت و انسجام  همه گروه ها است.  

 

بزمانی تصریح کرد: اقامه  عزای حسینی توسط مردم باید نماد عقلانیت دینی، هوشمندی سیاسی و بصیرت انقلابی ما باشد.

 

وی  با بیان اینکه توزیع نذورات در هیات مذهبی در ایام محرم و صفر منطبق با نیازهای روز جامعه ما باشد، افزود: هیات مذهبی، مداحان، اقشار تاثیر گذار نذورات را به سمت کمک های مومنانه هدایت  کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: هیات های مذهبی کارشناسان مذهبی دغدغه مند را در حوزه کارگروه مراسم عزاداری دخیل کنند که از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

 

بزمانی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا مجالس عزاداری در فضاهای باز برپا شود، گفت:  ایستگاه صلواتی سلامت، کاروان عزا، راه اندازی و تقویت هیات خانگی، خیمه کودکان حسینی و نذر فرهنگی، طرح های جدیدی هستند که با توجه به شیوع بیماری کرونا در دستور کار مبلغین و هیات های مذهبی قرار گیرد.

 

وی از تشکیل کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر خبر داد و افزود: هیات های مذهبی برای برپایی مراسم عزاداری  در سایت بیرق ثبت نام کنند و سپس در همین سایت تعهداتی را می دهند که متناسب با شرایط کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی کار خودشان را انجام دهند. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری با اولویت اماکن باز، رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم، برگزاری تجمعات حداقلی، ممنوعیت پذیرایی در هیات مذهبی و توزیع نذورات به صورت بسته بندی و استفاده از ماسک مورد سفارش است. 

 

بزمانی با بیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی با محدودیت جمعیتی و به صورت پراکنده برگزار می شود، گفت: امسال از ظرفیت خود مبلغین بومی در ایام محرم و صفر استفاده می شود.

کد خبر 961350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha