نگاه هنری به مفاهیم قرآنی داشته باشیم/ ارسال ۳۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره  فیلم آیات

برزگر با بیان اینکه باید نگاه هنری به مفاهیم قرآنی داشته باشیم، گفت: تاکنون ۳۷۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی فیلم آیات ارسال شده است.

«عبدالرحمن برزگر» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: سومین جشنواره ملی فیلم آیات قرار بود اسفند ماه سال گذشته همزمان با هفته قرآنی بوشهر برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

 

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم آیات افزود: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های اعلام شده برای مقابله با کرونا پیش بینی ما برای برگزاری اختتامیه جشنواره ملی فیلم آیات در شهریور ماه محقق نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه هنرمندان و فیلم سازان تا 25 شهریور ماه سال جاری مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود: هنرمندان می توانند آثار خود در قالب مستند، فیلم کوتاه و فوتورمان و انیمیشن به دبیرخانه انجمن سینمای جوان استان بوشهر ارسال کنند.

 

برزگر با بیان اینکه تاکنون 370 اثر در قالب فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و فوتورمان به دبیرخانه جشنواره رسیده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد اثر 140 اثر برای ارزیابی نهایی انتخاب شده اند و در حال بررسی می باشند که در پایان از 12 اثر برگزیده در بخش های داستان، انیمیشن، مستند و طراحی شخصیت های قرآنی تقدیر خواهد شد.

 

رییس انجمن سینمای جوان استان بوشهر با بیان اینکه امسال آثار خوبی از نظر کیفی به دبیرخانه جشنواره رسیده است، افزود: استان تهران بیشترین آثار ارسالی را به دبیرخانه سومین جشنواره ملی فیلم آیات داشته است.

 

وی در خصوص برگزاری اختتامیه سومین جشنواره ملی فیلم آیات گفت: با توجه به شرایط کرونا زیرساخت ها را برای برگزاری اختتامیه آنلاین آماده کرده ایم و به نفرات برگزیده لینک اخبار را در قالب ایمیل ارسال می کنیم تا به صورت آنلاین یا آفلاین در مراسم اختتامیه شرکت کنند.

 

برزگر یادآور شد: در کنار برگزاری آنلاین اختتامیه سومین جشنواره فیلم آیات دو کارگاه آنلاین در حوزه سینما برگزار خواهد شد.

 

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم آیات تصریح کرد: برای تولید محتوای قرآنی در بخش سینمایی به نگاه و توجه ویژه ای نیاز داریم و اگر بتوانیم در این بخش حمایت های ویژه از آثار قرآنی داشته باشیم، می توانیم محتوای غنی تری در بخش قرآن و عترت تولید کنیم.

 

وی با بیان اینکه حمایت از فیلمسازان در بخش قرآن و عترت باید افزایش یابد و به کارهای هنری در این بخش توجه ویژه شود، افزود: باید نگاه هنری تری در مفاهیم قرآنی داشته باشیم.

 

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم آیات تصریح کرد: باید از ایده تا فیلمنامه و از فیلمنامه تا تولید آثار با رویکرد قرآن و عترت حمایت کنیم و با توجه به شرایط روز جامعه نگاه هنری تری در مفاهیم قرآنی داشته باشیم.

 

کد خبر 961412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha