بافت های فرسوده شهرستان بروجرد مرمت می شود

قاسمی گفت: ۱۲۰ میلیون تومان به مرمت بافت تاریخی شهرستان بروجرد اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید امین قاسمی» امروز(27 مرداد) در جمع خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت تاریخی بافت های فرسوده استان، اظهار داشت: مرمت بافت های فرسوده از برنامه های مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: این اداره کل در راستای برنامههای حفاظتی، مرمت بخشی دیگر از بافت تاریخی بروجرد را در دستور کار خود قرار داد.

 

وی افزود: در این فصل از مرمت بافت تاریخی بروجرد بازسازی سردرهای مشرف به خانه روناسی، استحکام بخشی و مرمت جداره های خشتی مشرف به معبر خانه صدرزاده طباطبایی و استحکام بخشی جداره های مشرف به خانه روناسی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اعتبار ۱۲۰ میلیون تومانی انجام این پروژه تصریح کرد: اعتبار این مرمت از محل اعتبارات ملی و در قالب اسناد خزانه اسلامی به استان اختصاص یافته است.

 

خانه های تاریخی ظرفیت بزرگ گردشگری هستند

 

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر ضرورت مرمت و بازآفرینی خانه های تاریخی در بافت قدیمی  لرستان اظهار داشت: حدود ۲۰۰ خانه تاریخی در لرستان وجود دارد.

 

« عطاحسن پور» افزود: حدود  ۹۲ بنای تاریخی پیش از تخریب ها در خرم آباد شناسایی شد و حدود ۱۵۰ بنای تاریخی در بروجرد شناسایی شده است.

کد خبر 961420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha