بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در عزاداری‌های محرم امسال یک فرصت است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: بزرگداشت و تبیین شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر امسال در عزاداری محرم یک فرصت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران،صبح روز دوشنبه جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت شهدای شهریور در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین برگزار شد.


حجه الاسلام سید محسن محمودی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در این جلسه گفت:در ماه شهریور آیت الله مدنی،قدوسی ،لاجوردی  عراقی و فرزندش و اندرزگو که توسط امال شاه به شهادت رسید شهید شده اند و شهیدان شاخص این ماه شهیدان رجایی و باهنر هستند که توسط منافقین به شهادت رسیدند.


وی به یکی دیگر از شهدای شاخص این ماه اشاره کرد و تصریح کرد:یکی از شهدای بزرگ و ماندگار شهریور ماه شهید اندرزگو است، در دو سال گذشته برای شهید اندرزگو در ورامین مراسم گرفته شد، چون همسر این شهید ورامینی و اهل روستای ایجدانک است و از بانوان شجاع، مقاوم و صبور است که توانست  پابه پای همسر انقلابی خود مبارزه کند.


محمودی گفت: برای مراسم هشتم شهریور هر سال مراسم در شهر و روستا داشتیم ولی امسال با توجه به بیماری کرونا و وضعیت قرمز منطقه، همگام با مراسم محرم، برگزاری مراسم امسال باید ویژه و همگام با عزای سالار شهیدان برنامه ریزی گردد.

ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: روز هشت شهریور مقارن با تاسوعا است و در تمامی هیئت ها، مساجد و تکایا نام  و سیره شهدای شهریورماه باید تبیبن شود.
محمودی در مورد برگزاری مراسم شهید اندرزگو نیز گفت:با توجه به شیوع کرونا مراسم شهید اندرزگو به شکل جدید و در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور خواهران تاثیر گذار و سخنرانی فرزند شهید مراسم ویژه ای برگزار می گردد.

رئیس مراسم شهدای شهریور ماه شهرستان ورامین تصریح کرد: واقعا همسر شهید اندرزگو الگوی زنان ایرانی است و ما وظیفه داریم اسوه های مقاومت و صبر را معرفی کنیم و مثل ایشان در ایران وجود ندارد و باید خاطرات ایشان حتمن منعکس گردد که همسر یک مبارز در دوران طاغوت چگونه با شجاعت و ابهت با طاغوتیان مبارزه کرده است.


محمودی به مراسم هفته دولت هم اشاره کرد و بیان داشت: هفته دولت و خدمات دولت ۲۸ روزه شهید رجایی را گرامی می داریم و روش زندگی ایشان برای دولتمردان ما باید الگو باشد و  مراسم این هفته با محوریت شهدای هشتم شهریور در دو حوزه فضای مجازی و حقیقی، فضا سازی شهری، اجرایی می گردد و فرصت فضای مجازی مهم است که در آن کلیپ ها و تیزرهای تولیدی منعکس گردد.


امام جمعه موقت ورامین استفاداز فضای محرم و عزاداری ها را بسیار مهم دانست و گفت: استفاده از فضای محرم برای ما امسال بسیار مهم است و می شود هر مراسم امام حسین(ع) را مراسم شهدای شهریور و شناساندن جریان نفاق قرار داد، تا جوان عزیز ما بداند که این انقلاب که به اینجا رسیده است چه خونهایی را داده و امسال شهدای شهریور چگونه به شهادت رسیدند.


محمودی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن روز کارمند انتظار از مجموعه بسیج و دولت این است که از کارمندان بسیجی و نمونه تقدیر صورت گیرد.


ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان بیان داشت: محرم و مراسم عزای حسینی نباید کمرنگ گردد، مجالس امام حسین ع تعطیل بردار نیست و جهت تقویت این عزاداری ها با توجه به نکات پروتکل های بهداشتی مراسم ها را برگزار کنیم و ذره ای نباید جهت برگزاری این مراسم تردید کنیم.


سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت: پروژه های قابل افتتاح ورامین در هفته دولت بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان است که از مهمترین آنها می توان به افتتاح  ۷۰ خانه هلال روستایی اشاره کرد.


وی گفت: شهدای شهریور ماه و بالاخص شهیدان رجایی و باهنر حق بزرگی بر انقلاب و ما مسئولین دارند و اگر نتوانیم این شهدا و روش زندگی  این عزیزان  را بشناسیم و راه آنها را ادامه ندهیم، واقعا جفای بزرگی به خود و کشور کردیم.


تقوی تصریح کرد: در روز کارمند کارمندان نمونه و ارزشی باید در هر اداره مورد تجلیل قرار بگیرند و در این رابطه مکاتبات با ادارات صورت گرفته است.

کد خبر 961436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha