ایجاد نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در فارس یک ضرورت فرهنگی است

سردار فدوی گفت: ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای دفاع مقدس، ضرورتی فرهنگی برای جامعه است که جلوه های واقعی این دوران را در جامعه زنده نگه می دارد و به نسل آینده منتقل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار«علی فدوی»، عصر امروز (دوشنبه 27 مرداد) در بازدید از نمایشگاه دائمی دفاع مقدس فارس گفت: ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای دفاع مقدس، ضرورتی فرهنگی برای جامعه است که جلوه های واقعی این دوران را در جامعه زنده نگه می دارد و به نسل آینده منتقل می کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شنیده ها برای درک عظمت دفاع مقدس کافی نیست و وجود این موزه دائمی، اقدام موثری برای به تصویر کشیدن و ملموس شدن ارزش های دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: استان فارس با ظرفیت های غنی خود در حوزه های مختلف هنری می تواند با زبان هنر، مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان و جامعه منتقل کند.

سردار فدوی، موزه دائمی دفاع مقدس فارس را برای دانشجویان و دانش آموزان، فرصتی مغتنمی دانست و عنوان کرد: به تصویر کشیده شدن جلوه های هشت ساله ایثار و از خودگذشتگی دفاع مقدس در این موزه، معنویت این دوران را برای نسل جدید نمودار می کند.

وی ادامه داد: در انتقال این مفاهیم که امروز عمر آن به 41 سالگی می رسد از ارزش های معنوی امام حسین (ع) و شهدای کربلا الگو گرفته شده است و در آن دوران مقدس همواره شاهد این الگوبرداری های ایثارگرانه بودیم.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ارزش های هشت سال دفاع مقدس ما، جهان شمول است و علاوه بر جامعه و کشور می تواند الگویی برای سایر نقاط دیگر جهان باشد.

گفتنی است، جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان فارس از نمایشگاه دائمی دفاع مقدس مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان بازدید کرد.

کد خبر 961581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha