تجلیل از خانواده شهیدان محب شاهدين و امین الهی انجام می‌شود

در راستای اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از خانواده شهیدان «محمد مهدي محب شاهدين» و«محمد باقر امین الهی»تجلیل به عمل می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ تجلیل خانواده شهیدان «محمد مهدي محب شاهدين» و«محمد باقر امین الهی» با حضور مجازی «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مسئولان استانی وخانواده شهیدان محب شاهدین وامین الهی، از شهدای شاخص استان سمنان انجام می شود.

 

شهید«محمد مهدي محب شاهدين»، فرزند كربلايي ميرزا و ايران مرادي، در يكم اسفند ماه سال 1336 در سمنان به دنيا آمد.

 

وي در 11 سالگي پدر خود را از دست داد و از همان كودكي با سختي ها و محروميت ها دست و پنجه نرم كرد و سختي هاي زياد زندگي از وي آدمي پخته، راسخ و استوار ساخت.

 

شهيد محب شاهدين تا مقطع ديپلم درس خواند و در دوره دبيرستان به خاطر نوشتن انشايي عليه رژيم طاغوت از مدرسه اخراج شد.

 

در سال 1358 به خیل پاسداران «نهضت روح الله» پیوست و در سركوبي گروهك ها و منافقين روانسر، كامياران، تكاب و گيلان غرب نقش داشت و به تاریخ پانزدهم آبان 1361 شمسی، طی «عملیات محرم» در منطقه عملیاتی «عین خوش»  بر اثر اصابت ترکش بال در بال ملائک گشود.

 

وی که در زمان شهادت، تنها بیست روز از ازدواجش می گذشت، فرماندهی گردان «حضرت موسی بن جعفر(ع) ازلشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) را بر عهده داشت و پیکر پاکش او در جوارگلزار شهداي امامزاده يحيي(ع) در محل زادگاهش آرمیده شده است.

 

شهید«محمد مهدي محب شاهدين»در وصيت نامه اش به آيه شريفه « و لاتحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياء عندربهم يرزقون» اشاره كرده و گفته است تا به حال در خيلي از عمليات ‌ها شركت كرده ‌ام اما سعادت شهادت را نداشتم و از خدا مي ‌خواهم لطفش را شامل حال اين بنده حقير كرده و من را در زمره‌ شهدا قرار دهد.

 

شهيد محب شاهدين در ادامه اين وصيت نامه، عشق به شهادت و خون شهيد را درسي بزرگ براي انسان هاي ديگر مي داند و آورده است: از يكايك برادران پاسدارم مي‌ خواهم كه در راه خود استوارتر و كوشاتر باشند و اسلام عزيز را حفظ كنند.

 

دومین فرزند محمد حسن امین الهی، «محمد باقرامین الهی»، در سال 1342 در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را در تهران شروع کرد. در سال 1357 با ورود امام و شروع انقلاب در راهپیمایی ها و دیگر فعالیت های انقلابی شرکت داشت. سوم دبیرستان را میخواند که جنگ تحمیلی آغاز شد. محمد باقر درس را رها کرد و به عضویت بسیج پایگاه مقداد در آمد.

 

با گذراندن دوره آموزشی در پادگان امام حسین(ع) داوطلبانه عازم جبهه خرمشهر و آبادان شدو حدود یک ماه به عنوان نیروی پیاده خدمت کرد.

 

 در 10اردیبهشت 1361 در عملیات بیت المقدس، گلوله دشمن رگ پایش را شکافت و بر اثر خونریزی زیاد به شهادت رسید.

 

طرح«سه‌شنبه‌های تکریم» با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت برگزار می‌شود.

 

این طرح از فعالیت‌های رواق همدلی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجداست که منجر به شناسایی و تکریم خانواده شهداء، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

 

شناسایی وتکریم خانواده معظم شهداء وایثارگران،چهره های ماندگار، نخبگان ونوجوانان ممتاز در همه عرصه های زندگی ایرانی اسلامی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از اهداف اجرای طرح است.

 

خانواده‌های شهداء و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمان مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی از گروه‌های هدف طرح ملی «سه شنبه های تکریم»هستند.

کد خبر 961668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha