شعور حسینی بر شور حسینی در مراسم عزاداری ماه محرم امسال پیشی خواهد گرفت

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: حواسمان باشد که در این روزهای خطرناک کرونایی آب در آسیاب دشمن نریزیم، امسال سعی کنیم بر شعور حسینی بیشتر از شور حسینی تاکید داشته باشیم.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: دین اسلام دین پویا و به روزی است و مذهب تشیع نیز با توجه به مقتضیات زمان همیشه به روز بوده است.

 

 مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی افزود: درست است که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و همین محرم مکتب تشیع  و نهضت عاشورا را پویا نگه داشته، اما امسال وضعیت متفاوت تر  از سال های گذشته است.

 

 وی با بیان اینکه مراسم عزاداری نباید تعطیل شود، تصریح کرد: می توانیم در مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک جان خود و هم وطنان خود را به خطر نیندازیم.

 

 این مسئول با بیان اینکه امام خمینی(ره) در بیانات خود فرمودند که تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستند، خاطرنشان کرد: ایشان هم  عزادار  امام حسین هستند  و هم برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند.

 

 بیگی ادامه داد: دسته های عزاداری باید برنامه های خود را طوری تنظیم کنند که هیچ شخصی به خاطر حضور در محافل شب های محرم بیمار نشود.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: نباید با سهل انگاری آب در آسیاب دشمن بریزیم و کاری کنیم که دشمنان اسلام و اهل بیت از آن سو استفاده کنند. وی ادامه دارد: امروز زمان آن است که آموزه های دینی را با مسائل روز تلفیق کرده و با رعایت اصول مربوط به زمان حال حرکت کنیم.

کد خبر 961849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha