حضور ۱۸۰ دانشجو معلم جهادی در مناطق محروم خراسان جنوبی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر بیرجند گفت: حدود ۱۸۰ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی برای برگزاری کلاس های جبرانی دانش آموزان ابتدایی راهی مناطق محروم استان شدند.

«علی نجف زاده اشرفیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه حدود 180 نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در طرح جهادی آموزشی و تربیتی شرکت کردند، اظهار داشت: این طرح که از 26 مرداد آغاز و تا نیمه شهریور ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به منظور جبران بخشی از مشکلات درسی دانش‌آموزان مناطق محروم که دسترسی به شبکه شاد ندارند، اقدام به برگزاری اردوی جهادی کرده است، گفت: این طرح جهادی آموزشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، بسیج فرهنگیان، بسیج دانشجویی و به همت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از 26 مرداد در 150 نقطه روستایی و 60 نقطه شهری آغاز شده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح در 11 شهرستان استان در حال برگزاری است، افزود: حدود ۲ هزار دانش آموز روستایی و حاشیه شهرها تحت پوشش این آموزش ها قرار دارند.

 

نجف زاده با تاکید بر اینکه این طرح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد، گفت: ماسک برای تمام دانش آموزان و دانشجویان تامین شده است.

 

وی با بیان اینکه حمل و نقل دانشجویان به روستاهای محروم توسط بسیج دانشجویی استان هماهنگ شده است، گفت: در این طرح 180 دانشجو همکاری دارند که نیمی از آنها را خواهران تشکیل می دهند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد تا در صورت نیاز اداره کل آموزش و پرورش، دانشجویان جهادی به صورت همکار به کمک معلمان مناطق محروم و حاشیه شهر بروند.

 

نجف زاده با بیان اینکه این طرح به نوعی یک تجربه خیلی خوب برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان محسوب می شود، گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان معمولا کلاس های کارورزی خود را در مدارس ابتدایی سطح شهر می گذرانند، اما این طرح فضایی را برای دانشجویان فراهم کرده که کلاس های چند پایه در مناطق محروم را تجربه کنند.

 

وی اظهارداشت: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از یک ماه قبل پیگیر طرح جهاد آموزشی بود که توانست با رایزنی های صورت گرفته، مجوز برگزاری کلاس های حضوری را بگیرد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه تاکنون در هیچ نقطه ای از کشور چنین طرحی اجرایی نشده است، افزود: پیشنهاد این طرح را به وزارت آموزش و پرورش دادیم تا در استان های دیگر هم اجرایی شود.

 

نجف زاده با بیان اینکه طرح جهاد آموزشی یک طرح بومی است که دانشجویان به مناطق روستایی خود برای تدریس می روند، گفت: اولویت برای ارسال دانشجو به مناطق محروم استان، بومی گزینی بوده است.

 

وی گفت: همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در دوران کرونا در رزمایش «کمک مومنانه» در ایام ماه رمضان 45 بسته غذایی با همکاری دانشگاه در مناطق حاشیه شهر توزیع کرده است.

 

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شبکه جهادی دانشجو معلمان در استان شکل خواهد گرفت و این ارتباط ادامه خواهد داشت، گفت: به دنبال گسترش طرح در همه شهرستان ها و تشکیل شبکه جهادی برای آینده هستیم.

 

 

 

کد خبر 961884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha