۶۲۵ هزار تن محصولات باغی در قزوین تولید می شود

خمسه گفت: پیش بینی می شود امسال ۶۲۵ هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» بیان کرد: این میزان محصولات باغی در 76 هزار و 200 هکتار از باغات استان تولید می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته 595 هزار تن انواع محصولات باغی در 75 هزار و 600 هکتار از باغات استان تولید شد.

 

وی تصریح کرد: استان قزوین رتبه نهم را در تولید محصولات باغی بعد از استان های خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، تهران، همدان و جنوب کرمان دارد، همچنین قزوین رتبه دوم را در تولید انگور در کشور دارد و پیش بینی می شود 400 هزار تن انگور از تاکستان های سطح استان برداشت شود.

 

خمسه اعلام کرد: این استان در محصول زغال اخته رتبه اول با پیش بینی تولید 3 هزار و 300 تن، در تولید زیتون رتبه دوم با پیش بینی تولید 21 هزار تن، در تولید فندق رتبه دوم با پیش بینی تولید 3 هزار و 400 تن و در تولید گیلاس رتبه چهارم و پنجم را با پیش بینی تولید حدود 40 هزار تن طی سال جاری دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: قزوین همچنین در تولید قارچ خوراکی رتبه چهارم را دارد که  پیش بینی می شود امسال حدود 12 هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این استان در تولید نهال هم رتبه ششم را دارد و پیش بینی می شود امسال 4 میلیون اصله نهال در نهالستان های استان تولید شود.

کد خبر 962061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha