توزیع بروشور به رسم یزید با عنوان از روضه تا روسری در ماه محرم

اسلاملو با اشاره به ارتباط مستقیم حجاب و عفاف به عنوان یکی از درس های واقعه عاشورا گفت: توزیع بروشور به رسم یزید با عنوان از روضه تا روسری در ماه محرم یکی از برنامه های اصلی موسسه خیبر است.

« نعیمه اسلاملو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص ویژه برنامه های این موسسه در ایام ماه محرم سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت: توزیع بروشور ویژه به رسم یزید در قالب قطعه کوتاه و مطالعاتی یکی از برنامه های شاخص موسسه خیبر در ایام محرم است.

مدیر موسسه خیبر افزود: یکی از درس ها و آموزه های واقعه عاشورا، توجه به جایگاه حجاب و عفاف است، امری که با دستگاه روضه خوانی عزاداری امام حسین(ع) همواره مرتبط است. 

وی توضیح داد: برای آگاهی بخشی به نسل امروز به ویژه جوانان و نوجوانانی که دغدغه دینی و فرهنگی این مرز و بوم را دارند، این قالب مطالعاتی طرح ریزی شده است تا در یک نگاه و مدت زمان کوتاه اشاره ای به جنایات رژیم پهلوی به ویژه رضاخان داشته باشیم که تا چه اندازه نسبت به برپایی مجالس روضه خوانی و حجاب محدودیت برای مردم مومن آن دوران ایجاد کرد. 

مدیر کارگروه حجاب و عفاف نهضت تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی البرز مطرح کرد: داستان یزید منشی های پهلوی با غیرت و هیئت یکی از موضوعاتی است که نباید از نظر دور داشت. 

اسلاملو مطرح کرد: رضاخان بنابر آموزش اربابان خودش می دانست که امام حسین(ع) و حجاب در یک مسیرند، تا پایان حکومت خود علنا با خشونت تمام و هتاکانه به ممنوعیت عزاداری برای سیدالشهداء و کشیدن چادر از سر زنان ایران ادامه داد. 

 

کد خبر 962136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha