مجلس به وظیفه قانونی خود در مورد قرارداد ویلموتس عمل خواهد کرد

رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه قرارداد ویلموتس بسیار جدی و حساس است، گفت: مجلس به وظیفه قانونی خود در مورد قرارداد ویلموتس عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، احمد راستینه در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه 29 مرداد مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد ویلموتس در جمع خبرنگاران گفت: مسئله قرارداد ویلموتس بسیار جدی و حساس است. متاسفانه به موجب این قرارداد ۱۶۵ میلیارد تومان خسارت به کشور تحمیل شده است. انتظار این است که وزارت ورزش و جوانان به صورت ویژه به موضوع ورود پیدا کند.

 

رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کوتاهی مسئولان در این امر مستند شود قطعا خسارات این قرارداد از جیب کسانی که در تنظیم این قرارداد کوتاهی کرده‌اند گرفته خواهد شد، اظهار داشت: ما به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مورد کوتاهی عوامل ذیربط در تنظیم این قرارداد شکایت کرده‌ایم و کمیسیون در حال بررسی این موضوع است. بنده با آقای وزیر نیز صحبت داشتم، ایشان معتقد است که رای دادگاه سیاسی بوده و در دادگاه تجدیدنظر برخواهد گشت.

 

وی با بیان اینکه این پرونده در کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی باب شده است و تا حصول نتیجه این پیگیری ها ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: سوال ما این است که در شرایطی که همه این کشورها به رهبری آمریکا در تلاش هستند تا به کشور ما آسیب بزنند با چه منطقی این قرارداد این گونه تنظیم شده است که اکنون جریمه سنگینی بر کشور تحمیل شود؟ ما در خصوص این قرارداد معترض هستیم و طرح سوال از وزیر نیز به هیئت رییسه داده شده است. آقای وزیر باید به مجلس شورای اسلامی آمده و در این خصوص گزارش دهند.

 

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشخص شود که وزیر در این مسئله کوتاهی کرده، مجلس شورای اسلامی به وظیفه قانونی خود در این خصوص عمل می‌کند ولی اگر آقای وزیر کوتاهی نکرده باشد، دستگاه قضایی با تمام افرادی که در تنظیم این قرارداد ننگین نقش داشته‌اند باید برخورد کنند/.

 

 

کد خبر 962248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha