جمعیت یکی از عوامل قدرت هر کشور است

سردار شهسواری گفت: جمعیت یک قدرت برای هر کشور و استانی است که از قله قدرت در حال سرازیری هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «سردار حبیب شهسواری»،  نیز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با انتقاد از کاهش جمعیت گفت: جمعیت یک قدرت برای هر کشور و استانی است که از قله قدرت در حال سرازیری هستیم و متولیان امر باید نسبت به برنامه ریزی در این راستا برای افزایش جمعیت اقدام کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، با بیان اینکه مسئولان استانی نباید از پروسه کاهش جمعیت غفلت کنند، تصریح کرد: 5 یا 6 شهرستان استان به رشد منفی جمعیت مبتلا شدند و نکته ای که تثبیت جمعیت را نشان می دهد سبک سنتی جامعه است.

وی با انتقاد از عدم توجه به فرهنگسازی و رشادت های دفاع مقدس در آذربایجان غربی ادامه داد: دفاع مقدس آذربایجان غربی فقط در ۸ سال خلاصه نشده و ضروری است به حماسه ۴۲ سال رشادت و جانفشانی های دفاع مقدس توجه جدی تر داشته باشیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: متأسفانه در برخی از ادارات و سازمان ها به مقوله دفاع مقدس بی توجه بوده و حتی از نصب یک بنر هم محروم می باشند و ضروری است مسوولان استانی برای حفظ جایگاه شهدا و دفاع مقدس پای کار بیایند.

سردار شهسواری از عدم اتمام موزه دفاع مقدس در استان انتقاد کرد و گفت: چندین سال از احداث دهکده مقاومت می گذرد و بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده، ولی متاسفانه بدلیل بی توجهی ها و کمبود اعتبار به اتمام نرسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه به فرماندهان سپاه در سطح استان دستور داده ایم حتما در نامگذاری ها و نصب تصاویر از شهدای بومی استفاده کنند، خواستار توجه بیشتر دستگاه های اجرایی به نصب تصاویر شهدای استان در اماکن و ادارات آذربایجان‌غربی شد.

این مسئول در پایان سخنان خود گفت: امسال از اول  تا ۷ شهریور به عنوان هفته دفاع مقدس مختص استان نامگذاری شده است.

سرهنگ جلیل وحیدی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی نیز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی، گفت: مسوولان استانی در اتمام موزه دفاع مقدس استان باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: ضروری است با توجه به وجود ۱۲ هزار شهید گلگون کفن باید یک نهضت نامگذاری در میادین، اماکن و خیابان های استان توسط شورای نامگذاری شکل گیرد و  در حال حاضر ۵۹ شهید گمنام در استان وجود دارد که درخواست می کنیم برای همه آنها یادمان احداث شود.

 

کد خبر 962252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha