رقابت ۸۰ برگزیده قرآنی در مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۸۰ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در روزهای ۲۸ و ۲۹ مرداماه سال جاری در حسینیه اهل بیت(ع) شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در حاشیه برگزاری این آزمون در حسینیه اهل بیت(ع) شهر ایلام، اظهار کرد: ثبت‌نام در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۶ اردیبهشت مه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده بود.

 

حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» اظهار کرد: قرآن آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات در 10 رشته شامل رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، هم خوانی، هم سرایی و تفسیر عمومی قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند.

وی  با اشاره به برگزاری مرحله شهرستان این دوره از مسابقات در استان ایلام، بیان کرد: امسال مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در ۱۰ رشته  از تاریخ ۵ الی ۱۲ مردادماه سال جاری در شهرستان های  مختلف استان با حضور تعداد ۳۵۰ نفر  برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بیان کرد:  بعد از برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی، تعداد ۷۰ نفر از برگزیدگان به مرحله استانی راه پیدا کردند که امروز این مسابقات در مرحله استانی در حسینه اهل بیت(ع) شهر ایلام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصبله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد:  این مسابقات در تاریخ ۲۸ مردادماه با حضور ۵۰ نفر از بانوان و  امروز ۲۹  آبان ماه با حضور ۳۰ نفر  از برادران در  رشته های  حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء ،حفظ ۲۰ جزء، حفظ  ۵ جزء، قرائت،ترتیل،  اذان،  دعاخوانی، هم سرایی و تفسیر  عمومی قرآن کریم با حضور هیئت داوران برگزار شد.

 

وی گفت: برگزیدگان این دوره از مسابقات استانی بعد از جمع بندی نهایی توسط هیئت داوران اعلام شده و نفرات برتر به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم اعزام می شوند ولی  با توجه به شیوع ویروس کرونا فعلا زمان و مکان اجرایی مرحله کشوری این دوره از مسابقات مشخص نشده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  گفت: سال گذشته  ۱۸ نفر از برگزیدگان استانی در رشته های مختلف قرآنی به مرحله کشور راه پیدا کردند که در این دوره از مسابقات  سرکار خانم مریم شفیعی در رشته حفظ کل قرآن کریم و آقای جواد نظری در رشته حفط۲۰ جز حائز رتبه های برتر شدند.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از حدود ۴۰۰ نفر  استان حافظ قران کریم از ۵ حز به بالا هستند، افزود:  در ۴ بقعه متبرکه و امامزاده سطح استان نیز بیش از ۲۲۰ نفر در کلاس های آموزشی قرآن کریم شرکت دارند که در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، این دوره های آموزشی به صورت مجازی دنبال می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح تشویقی حفظ قرآن کریم در سطح استان، تصریح کرد: هر فردی که در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵ جزء بیشتر از کلام الله مجید را حفظ کرده باشد بعد از برگزاری آزمون و کسب نمرات لازم، مورد تشویق و تجلیل قرار می یگرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  با بیان اینکه آزمون طرح تشویقی حفظ قرآن کریم در  روزهای  ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شهریورماه سال جاری برگزار می شود، گفت:  در تلاش هستیم که فعالیت های قرآنی و برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی به موسسات مردمی قرآن کریم برون سپاری شود.

 

کد خبر 962273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha