تذکر مجدد اعضای شورا به شهردار رشت

دو عضو شورای شهر رشت به شهردار این شهر تذکر دادند و تاکید کردند نسبت به عملکرد شهرداری شفاف سازی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورا که عصر امروز(چهارشنبه، ۲۹ مرداد) برگزار شد، دو عضو شورا به شهردار تذکر دادند.


«محمدحسن علیپور» در این جلسه با بیان اینکه مردم از مدیریت شهردار ناراضی هستند اظهار کرد: زمانی که کارگران شهرداری هنوز حقوق تیرماه خود را دریافت نکرده اند چطور می توان از شهردار راضی بود؟.


این عضو شورای شهر رشت افزود: تغییر مکرر مدیران شهرداری و تاخیر در واریز حق و حقوق کارگران موجب شده که نتوان به عملکرد شهردار، نمره خوبی داد.


وی با دعوت از شهردار برای گوش سپردن به توصیه های اعضای شورا تاکید کرد: شهردار بداند این بار با ملایمت از جایگاه شورا توصیه می شنود و در صورت بی توجهی شاهد توصیه های جدی تری از شورا باشد.


«حجت جذب» هم در این جلسه با بیان اینکه شاهد اخراج نیروهای کارگری و جایگزینی آن ها با نیروهای توصیه شده از سوی برخی مدیران شهرداری هستیم اظهار کرد: باید کمیته ای تشکیل شود تا اخراج نیروها در آن بررسی شود.


عضو شورا تصریح کرد: متاسفانه اخیرا اخراج نیروهای کارگری شدت یافته و مدیرانی که این اقدام را می کنند باید جوابگو باشند. 


عضو دیگر شورا هم با بیان اینکه هیچگونه شفاف سازی در عملکرد شهرداری شاهد نیستیم گفت: با وجود مصوبه های موکد شورا درباره شفاف سازی و جلوگیری از جریان رانت در کمیسیون هایی مانند ماده ۱۰۰، شاهد عدم توجه به مصوبات شورا هستیم.


«بهراد ذاکری» افزود: از طرف دیگر جابجایی نیروها در بدنه شهرداری برخلاف وعده شهردار بر اساس کمیته انتصابات و شایسته سالاری نیست.


عضو شورا تصریح کرد: شنیده هایی مبنی بر ورود نزدیکان شهردار به مسائل مختلف شهرداری است که نیازمند نظارت سازمان بازرسی است.


ذاکری با اشاره به احکام صادره کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: شاهد رانت اطلاعاتی از احکام صادره کمیسیون ماده ۱۰۰ هستیم که باید جلوی آن گرفته شود.


در همین راستا، طرحی با امضای هشت عضو در این جلسه وصول شد که طبق آن، پس از صدور رای و امضای آرای صادره در کمیسیون هایی مانند ماده ۱۰۰، موضوع به مورد به صورت پیامک اعلام شود تا جلوی امکان رانت اطلاعاتی از جلسات کمیسیون و ایجاد فساد گرفته شود.

کد خبر 962515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha