خواهان اثبات عقلانیت عزاداری در محرم با رعایت بهداشت هستیم

حجت الاسلام منابی با بیان اینکه هیچ هیئت مذهبی در ماه محرم نباید تعطیل شود اما قالب و شکل عزاداری باید تغییر کند گفت: امسال خواهان اثبات عقلانیت عزاداری در محرم با رعایت بهداشت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام ماجد منابی» شامگاه (چهارشنبه 29 مرداد) در گردهمایی هیئت‌های مذهبی اهواز، کارون و باوی که در مصلی نماز جمعه اهواز برگزار شد اظهار کرد: در زمان‌های گذشته حکومت‌ها برای جلوگیری از زیارت امام حسین (ع) دستور قطع دست‌ها را می‌دادند اما شیعیان واقعی حتی در این شرایط سخت هم به زیارت امام حسین (ع) می‌رفتند.

 

معاون اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: ما هرچه داریم باید برای امام حسین (ع) فدا کنیم، زیرا ایشان همه هستی خود را در راه اسلام و خدا دادند، اما این مهم نباید باعث به خطر افتاد سلامت عمومی جامعه اسلامی شود چرا که مذهب شیعه همواره مذهبی متکی بر عقلانیت بوده است.

 

وی با بیان اینکه امسال خواهان اثبات عقلانیت عزاداری در محرم با رعایت بهداشت هستیم تصریح کرد: هیچ هیئتی نباید تعطیل شود، اما قالب و شکل عزاداری باید تغییر کند و قطعا برگزاری مراسم عزاداری به شکل جدید هزینه هیئت‌ها را چندبرابر می‌کند، اما خدمت به امام حسین (ع) همه این سختی را آسان خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام منابی اضافه کرد: اولویت برگزاری مراسم در محیط های بدون سقف است اما در صورتی که محیطی بسته باشد می‌تواند با یک چهارم ظرفیت این مراسم را برگزار کند، حرکت دسته‌جات سینه‌زنی، زنجیرزنی و همچنین توزیع نذورات و ... در محیط های عزاداری ممنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه اداره و مدیریت دستورالعمل‌های بهداشتی برعهده مسئولان هیئت‌ها است یاد آور شد: شایسته است که نذورات مومنین به سمت بسته‌های بهداشتی همانند بسته‌های کمک معیشتی مومنانه هدایت شود تا شاهد کمترین آسیب به عزاداران باشیم.

 

کد خبر 962522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha